Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Dette gjelder en 320 e30. Når bilen går på tomgang så stiger motortempen litt over midtenm altså mellom midtre streken og neste strek, men når jeg begynner å kjøre så synker den ned igjen mellom midtre streken og streken før den. Også noen ganger så står den vanlig på midten så den er litt ustabil.

Hva kan problemet være? Er det noe å bli redd for?

Håper noen kan hjelpe meg her :(

Skrevet

Som nevnt over, vifta di eller clutchen på denne er nok gåen :) Hadde en kompis som slet med det samme, er bare å bytte clutch eller hele vifta. Er en typisk slitedel det, ikke noe spesielt å være redd for i og med at motoren kjøler bra da du kjører, men det er greit å ha det i orden uansett :)

Skrevet

Ok takk for hjelpen. Er det vanskelig å bytte viskosekoblinga? Nå er jeg litt grønn på dette så jeg veit ikke helt hva dette er egentlig?? :) Evt. hvor kan jeg få tak i dene delen?

Men clutchen tror jeg er ganske bra. Hadde vell merka hvis den var gåen...

Skrevet

Nei, det er ikke vanskelig :) Men husk at vifta sitter i links, så du veit om det :P

Vil tro dette er å få tak i på de fleste bilbutikkene, hvis ikke så har vel skroten en antakelig :)

Altså, med clutchen så menes ikke clutchpedalen du tråkker inn for å skifte gir :P Men det er en "clutch" på vifta!

Skrevet

Dette er vel ganske vanlig på e30.. jeg har hatt samme problemet selv på en 320 jeg hadde.. ikke noe farlig.. bare pass på i trafikk å ha øye på tempen innimellom så går det fint ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...