gjeewaytee Skrevet Oktober 8, 2010 Share Skrevet Oktober 8, 2010 Se signatur for hvilken bil eg har Eg tror turboen er defekt eller ødelagt på en eller annen måte. Det som er, er at eg hører en form for plystrelyd når eg drar på litt/mye og samme lyden kommer igjen når eg slipper gassen. Den kommer og ved rolig pådrag idet turboen kobler inn. Den vanlige "høyfrekvente" turbolyden er der som normalt, men altså i tillegg en snodig plystrelyd.... Ved fullt pådrag går den ikke skikkelig. Turboen kobler inn og motoren mater på og så i et halvt sekund halveres motorkraften før den igjen mater på videre. Ingen putring eller fusking, men rett og slett tap av motorkraft i rykk og nabb under fullt pådrag. Kan kanskje og nevne at når den virkelig mater på så drar den skikkelig til så hvis det er turboen så kan den ikke være helt defekt hvertfall Tipper den er gåen eller kan det være andre ting? Er det noe poeng i å overhale den på noen måte eller er det ny som er tingen mht ka det evt kommer til å koste med overhaling? Hvor er det evt billigst å bestille ny turbo der den kan bli sånn noenlunde kjapt levert? Mye spørsmål, men håper noen kan svare på de..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vågen89 Skrevet Oktober 8, 2010 Share Skrevet Oktober 8, 2010 Eg og hadde samme sorten plustrelyd i audien eg hadde tidligere, der var det lageret som var dårlig... men der tok eg berre å satt på ein større turbo og gjorde litt andre modifikasjoner... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet Oktober 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2010 Var nettopp ute og handlet pils ......og da la eg merke til at det høres ut som om det er en eller annen form for lekkasje.....akkurat som om en som nesten klarer å plystre hehe Så det kan gå an å bare skifte lager da og så er den fin igjen kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Oktober 8, 2010 Share Skrevet Oktober 8, 2010 Se signatur for hvilken bil eg harEg tror turboen er defekt eller ødelagt på en eller annen måte. Det som er, er at eg hører en form for plystrelyd når eg drar på litt/mye og samme lyden kommer igjen når eg slipper gassen. Den kommer og ved rolig pådrag idet turboen kobler inn. Den vanlige "høyfrekvente" turbolyden er der som normalt, men altså i tillegg en snodig plystrelyd.... Ved fullt pådrag går den ikke skikkelig. Turboen kobler inn og motoren mater på og så i et halvt sekund halveres motorkraften før den igjen mater på videre. Ingen putring eller fusking, men rett og slett tap av motorkraft i rykk og nabb under fullt pådrag. Kan kanskje og nevne at når den virkelig mater på så drar den skikkelig til så hvis det er turboen så kan den ikke være helt defekt hvertfall Tipper den er gåen eller kan det være andre ting? Er det noe poeng i å overhale den på noen måte eller er det ny som er tingen mht ka det evt kommer til å koste med overhaling? Hvor er det evt billigst å bestille ny turbo der den kan bli sånn noenlunde kjapt levert? Mye spørsmål, men håper noen kan svare på de..... Kan også høres ut som lekkaje i trykksystemet. F.eks trykkrør, slanger eller ic.. Da blir det tapt effekt samt en ekstra "hyle" lyd da turboen bare fortsetter å mate på med trykk men alt kommer ikke til motor som igjen gjør tapt effekt.. Eller så er det enkelt å sjekke lager på turbo, er jo bare å kjenne på turbinhjulet med slark. Opp og ned kan det være litt av men inn og ut skal det ikke være. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet Oktober 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2010 Eg skal innrømme at eg ikke har noe som helst peiling på turbo og denslags rundt den, men eg testet nettopp på tomgang og gi flatt jern opp til 5000 rpm (varm motor ja ) og slippe gassen brått. Samme lyden kommer da, men mye svakere. Antar at det er pga at turboen ikke jobber like intenst eller like hard som når den må dra på nesten 2 tonn..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Oktober 8, 2010 Share Skrevet Oktober 8, 2010 Eg skal innrømme at eg ikke har noe som helst peiling på turbo og denslags rundt den, men eg testet nettopp på tomgang og gi flatt jern opp til 5000 rpm (varm motor ja ) og slippe gassen brått. Samme lyden kommer da, men mye svakere. Antar at det er pga at turboen ikke jobber like intenst eller like hard som når den må dra på nesten 2 tonn..? Det stemmer bra ja, blir det belastning på den jobber den litt mere. Prøv å få en til å høre etter mens en ruser om dere kan høre hvor denne ekstra lyden kommer fra.. Høres veldig ut som en lekkasje et sted. Dette er ikke bra, turboen spinner alt for mye ved "stor" lekkasje noe som igjen fører til turbohavari ganske fort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet Oktober 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2010 Tusen takk for info MotorViagra....Skal se om eg får noen til å lytte imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Oktober 8, 2010 Share Skrevet Oktober 8, 2010 Tusen takk for info MotorViagra....Skal se om eg får noen til å lytte imorgen Håper det ordner seg, bare hyggelig God helg, du har jo allerede pilsen klar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet Oktober 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2010 Da skal bilen på verksted imorgen og eg krysser fingrene for at det er en lekkasje i et rør ol.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet Oktober 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2010 Puhh....Det var bare en eller annen slange i sammenheng med veivhuset som hadde falt av Happy man Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Oktober 12, 2010 Share Skrevet Oktober 12, 2010 Så bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet Oktober 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2010 Så bra Jepp...og takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå