havardw Skrevet Oktober 8, 2010 Share Skrevet Oktober 8, 2010 Har en kompis som har en BMW E34 520. Den smeller egentlig hele tiden men mest rundt 2000-3000 omdreininger. Den går ikke som den skal, for liten effekt. Hva kan være mulig årsak til smellingen? Kan dette være luftmassemåler / falsk luft? På forhånd, takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tribal167 Skrevet Oktober 8, 2010 Share Skrevet Oktober 8, 2010 Hei, hadde det samme problemet med min.. Det viste seg å være falskluft fra slangen fra lmm inn til spjeldet.. på den slangen sitter det to små slanger, den ene der hadde hoppet ut.. Sjekk hele slangen for sprekker o.l, de har en tendens til det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarV Skrevet Oktober 8, 2010 Share Skrevet Oktober 8, 2010 Henger med på denne tråden:P Si ifra hvis du finner det ut:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
havardw Skrevet Oktober 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2010 Hei, hadde det samme problemet med min..Det viste seg å være falskluft fra slangen fra lmm inn til spjeldet.. på den slangen sitter det to små slanger, den ene der hadde hoppet ut.. Sjekk hele slangen for sprekker o.l, de har en tendens til det Med lmm mener du luftmassemåler? Åpnet luftfilterboksen i stad, der fant vi ut at det var KN filter som var passe tett. Glødetrå på massemåler var full av olje. Var ingen slange fra luftmassemåler, men sjekket alle andre slanger inntill innsug for sprekker o.l. Alt OK. Skal bytte massemåler og filter i morgen for å se om det blir noe forbedringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halbakken Skrevet Oktober 8, 2010 Share Skrevet Oktober 8, 2010 LMM = Luftmasse/mengdemåler ja Prøvd startgass rundt omkring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
havardw Skrevet Oktober 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2010 LMM = Luftmasse/mengdemåler ja Prøvd startgass rundt omkring? Bilen starter og går, men smeller ved pådrag. Dro ut returslange som går fra topp fra motor til innsug, og byttet luftfilter. Ble litt forbedring når vi dro ut returslange, forsvant så å si helt når luftfilteret ble byttet. Problemet er der enda, men er antakeligvis LMM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halbakken Skrevet Oktober 9, 2010 Share Skrevet Oktober 9, 2010 Test med ny LMM som funker, så finner du nok ut av det Prøv også å koble av den for å se om det blir noe forskjell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
havardw Skrevet Oktober 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2010 Fikk fikset det i dag, skal utdype i morgen hva som ble gjort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
havardw Skrevet Oktober 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2010 Startet med å bytte luftfilter, prøvde ny LMM, fortsatt ingen forskjell. Tok ut coiler, så egentlig ingen skader, men ene coilen var litt varmere enn de andre. Byttet så coiler og plugghetter. Alt OK, ikke hatt noen problemer etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå