E-39 Skrevet Oktober 10, 2010 Skrevet Oktober 10, 2010 Noen som som har erfaring med hva som er best av innsatsfilter, eller åpent filter til M52B20? Pipercross eller K&N eller noe annet? Skal snart tunes hos ultimo....
E36Cab1 Skrevet Oktober 10, 2010 Skrevet Oktober 10, 2010 Ultimo? Lest denne? viewtopic.php?f=9&t=120859
RaymondJ Skrevet Oktober 10, 2010 Skrevet Oktober 10, 2010 Jeg har jobbet med biler, anleggsmaskiner og lastebiler noen år, og åpent filter er helt uaktuellt på mine biler. Suger varm luft fra motorrom, filtrerer dårligere, og krever vedlikehold. Just my 2 cents....
tonyku Skrevet Oktober 10, 2010 Skrevet Oktober 10, 2010 Som sagt så kan det med varme fra motoren minske effekten. Prøv å lag ett varmeskjold viss du skal bruke åpent filter.
E36Cab1 Skrevet Oktober 10, 2010 Skrevet Oktober 10, 2010 Vil du absolutt ha et slikt filter ville eg brukt innsatsfilter,da den originale boksen din har et friskluft-system/rør originalt som er godt egna.
takaasen Skrevet Oktober 10, 2010 Skrevet Oktober 10, 2010 Har testet litt selv med tempratur måler og opent K&N filter. festet opent ellement som er på beregnet å måle luft tempratur på filteret. Når bilen stod i ro med motor i gang, ute temp 20C steg luften som ble sugt inn i motoren opp mot 45c. men bare etter noen få til metrer med kjøring så sank luften til ute temp igjen, dette er ikke optimalt. Så kvikk fiks er innsats filter, slipper støy og kan bruke det kald luft innsugs sytemet som er laget på bilen, men har samme problem med olje film på LMM. Men skal man ha mest utav det så moteres Con filtere slik at det får klad luft hele tiden, gjerne med ram rør etc. fek plasert nede i front elle lignende. Men igjen er det vikelig verd brydet å mekke det til vet ikke jeg. på m52b20 kan jeg tenke meg at du ikke merke noe i det hele tatt. Litt mer lyd med open con filter.
RaymondJ Skrevet Oktober 10, 2010 Skrevet Oktober 10, 2010 Ofte er slike filter designet for å settes inn med olje, og dette er ikke heldig i kombinsjon med LMM. Åpent filter gir også omtrent like mye ektra effekt som neonlys under bilen og flammer på sidene... Men å koste på seg et skikkelig innsatsluftfilter, det er en annen sak. Men det er bedre å kjøpe vanlige papirfilter å bytte ofte, enn å kjøpe et dyrt innsatsfilter som man ikke tar seg råd til å bytte. Man kan jo gjøre et lite eksperiment, ta ut luftfilteret, sett så sammen filterboksen igjen uten filter. Kjør deg en tur. Merker du forskjell? Edit: Takaasen rakk før meg...
Tom K Skrevet Oktober 11, 2010 Skrevet Oktober 11, 2010 Det blir jo litt mere hissig lyd med åpent filter da
E-39 Skrevet Oktober 11, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2010 Det var mye bra tips her og takk for det! Blir nok et Pipercross innsatsfilter (Tror ikke de skal være satt inn med olje.Tenker da på levetiden til LMM) Tuningen ble jeg veldig i tvil på etter det jeg leste om den diesel Bmw-en. Regner med at et firma som Ultimo retter opp hvis det kan dokumenteres at feilen kommer derfra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå