Dhamree Skrevet Oktober 12, 2010 Skrevet Oktober 12, 2010 Noen her som kan gi meg en liten guide til hva som må gjøres ? Om det bare er plug and play osv ?
winchester Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 Skal du ha det godkjent er vel første spørsmål? For å godkjenne en firer til sekser skal du ha flaks med hvem du møter hos biltilsynet har jeg oppfattet. Ellers trenger du komplett motor, 51mm fjørbein, skivebremser bak, Getrag 260 girkasse m/ mellomaksling, ledningsnett, stabstag bak, og litt annet smådill. Ledningsnettet kan være plug and play om motorstikkene er lik, visst ikke klipper du av motorstikket fra motoren sin side, og skjøter det ihop med et motorstikk som passer. Mesteparten der går på farger, men enkelte ledninger kan utevære pga. ekstrautstyr etc. som ikke er på karroseriet ditt, men som var på bilen motoren stod i før.
Dhamree Skrevet Oktober 14, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2010 Endelig noen som vil svare, tusen takk ..Nei planen var ikke å få godkjent med 6'er i første omgang !
winchester Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 Glemte en vital del, svarte i matpausen på jobben, hehe - du må jo også ha et sekser eksosanlegg, enten fra 320 eller 325 (dobble rør hele veien). Er ikke store jobben å bygge om, men kjekt er det! Bare ta ned bakstillingen og bytt ut differensialen (om du vil), sett på bærebroer med skivebrems (tror det var noe kluss med bærebroer fra touring pågrunn fjørene eller noe slikt, husker ikke i farten), monter stabstag bak. Ta ut motor m/girkasse og eksosanlegg, og ned med forstilling - bytt ut fjørbein på forstilling til 51mm (touring/cab/325), så hiver du oppi forstillingen igjen, senker ned ny motor m/girkasse, monterer mellomaksling, girkassetravers, eksos og ny radiator, så kan du dulle med det elektriske etterpå, enkelt og greit. Lykke til med ombyggingen! : )
Erlend E30 Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 hvorfor ombygge fra 316 til 325 ? en ombygd 316/325 har ikke noe verdi i forhold til original 325 det er forståelig at en 325 går bedre enn en 316 men jeg er selv en bmw e30 entusiast og bare la den være slik som den er og kjøp deg en e30 325 hvis du skal ha jeg mener ikke å være frekk eller noe men tenk en e30 kommer å bli veteran bil en dag og "316i/318i er borte" jeg synes det er kjedelig at alle skal ha motor 325 i e30 og det er vanskelig å finne orginale e30 med 316i /318i og de aller fleste er ombygget/originale 325i som er til salgs idag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå