Gå til innhold

Erfaring med Grom Audio USB adapter E39

Anbefalte innlegg

Da har jeg akkurat montert og prøvd en sånn: http://www.gromaudio.com/store/usb_adap ... rface.html

1. Monteringsanvisningen vil at man skal koble den til konstant +12V, dette er vel litt dumt? Bruker man en USB HD vil vel den stå å spinne hele tiden, og dra strøm? Det lyste hvertfall i USB minnepinnen jeg prøvde med hele tiden, selv om tenning var av. Koblet den til +12V Ign. for sikkerhets skyld.

2. Brukserfaring, tja, må si jeg ble litt skuffet over at man ikke kan bla i mere enn 6 mapper, tilsvarende 6 cder i veksleren. Selv om man lager mapper 1-6, feks til forskjellig musikktype, vil den spille ALL musikken i mappe 1 i rekkefølge. Har du feks 3 forskjellige album med Metallica i mappe/cd1, må man bla seg fra Album 1, gjennom samtlige sanger der, før man kommer til Album 2. Eller er det noe jeg ikke forstår her? Hvis jeg forstår riktig, hvis du vil enkelt kunne bytte mellom ett og ett album, kan man bare ha 6 Album inne av gangen. Men hvis man liker å lage seg spillelister med masse forskjellig musikk er det jo ikke noe problem.

Så hvis man i mappe 1 legger inn 3 album fra Metallica, 2 fra AC/DC, litt Seigmen, Wolfmother osv. så blir det jo helsikke å finne fram til en bestemt låt. Man må bla seg helt fra låt 1 på første album og prøve å huske hvor sånn ca ønsket låt/album ligger. Samtlige spor i den mappeh vil da komme opp som CD1 Track1 til hvor mange låter mn har lagt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Har du funnet noen løsning på dette problemet med flere mapper osv ?

Var det vanskelig å montere?

Hvordan er du fornøyd med dette produktet i dag, etter noen måneder i bruk?

Da har jeg akkurat montert og prøvd en sånn: http://www.gromaudio.com/store/usb_adap ... rface.html

1. Monteringsanvisningen vil at man skal koble den til konstant +12V, dette er vel litt dumt? Bruker man en USB HD vil vel den stå å spinne hele tiden, og dra strøm? Det lyste hvertfall i USB minnepinnen jeg prøvde med hele tiden, selv om tenning var av. Koblet den til +12V Ign. for sikkerhets skyld.

2. Brukserfaring, tja, må si jeg ble litt skuffet over at man ikke kan bla i mere enn 6 mapper, tilsvarende 6 cder i veksleren. Selv om man lager mapper 1-6, feks til forskjellig musikktype, vil den spille ALL musikken i mappe 1 i rekkefølge. Har du feks 3 forskjellige album med Metallica i mappe/cd1, må man bla seg fra Album 1, gjennom samtlige sanger der, før man kommer til Album 2. Eller er det noe jeg ikke forstår her? Hvis jeg forstår riktig, hvis du vil enkelt kunne bytte mellom ett og ett album, kan man bare ha 6 Album inne av gangen. Men hvis man liker å lage seg spillelister med masse forskjellig musikk er det jo ikke noe problem.

Så hvis man i mappe 1 legger inn 3 album fra Metallica, 2 fra AC/DC, litt Seigmen, Wolfmother osv. så blir det jo helsikke å finne fram til en bestemt låt. Man må bla seg helt fra låt 1 på første album og prøve å huske hvor sånn ca ønsket låt/album ligger. Samtlige spor i den mappeh vil da komme opp som CD1 Track1 til hvor mange låter mn har lagt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også denne i min bil. Og lyden er i mine ører meget brukbar på org anlegg kontra org cd e.l Det er sant som nevnt over her at en kun kan bla i 6 mapper men innenfor disse kan man hoppe 10 og 10 sanger frem som gjør det iallefall litt enklere. HVIS eg skal sette fingen på noe er at den ikke scroller teksten på MID slik at en mister ofte litt informasjon.

Alt i alt en meeget god investering. Det som var avgjørende for meg var å kunne bruke vanlig minnepenn istedet for ipod og i tillegg kunne ha AUX kabel til min TomTom. I tillegg kan en jo koble til ipod.

Denne funker også bra med multiratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker fortsatt fjell, men den MÅ kobles til permanent +12V (er det som står i monteringsanvisningen, men jeg hadde egne meninger om at det var dumt ;-). Jeg koblet den til tenningsstyrt +12V og da glemmer den hva du spilte sist.

Ellers er det slik at den bare skriver ut såogså mange tegn, så lange sangtitler vises ikke fullt ut. Og jeg får ikke sangtitler opp i instrumentpanelet, der står kun cd og tracknummerene, men det er egnetlig greit, for lettere å hoppe frem da. Og riktig sangtittel vises først etter at låten har spilt noen sekunder.

Hvordan hopper man 10 og 10 sanger? Synes Tyskerene har gjort en dårlig patent på sporbytte og spoling forresten. At man IKKE spoler ved å holde inne "spole"knappen, men må bytte funksjon på den med den "M" knappen.

Men altialt er jeg veldig fornøyd. Og så er den veldig liten, så lett å gjemme den i bilen, min ligger under MID displayet, eller oppå Klimapanelet om du vil. SÅ anbefales absolutt! Og lyden er det ingenting å si på! Løp og kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først hva er galt med å følge produsentens bruksanvisning med tanke på montering? Min har alldri hatt problemer, å den husker også hvor du var i mappene. Slik at hopper du fra mappe seks til mappe to så vet den at du spilte sang 36 og 1min26sek f.eks. Det at den trekker strøm konstant er tull, den følger bilen når den går i "dvale" og strømforbruket da er minimalt.

For å hoppe ti sanger frem trykker du først SC (står for scan) deretter neste spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...