Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter mange års masing fra min side så fikk jeg endelig overtalt far min til å selge meg sin e28 528i og alpina b9 motor og div b7 snacks :D

bilen er en 85 mod 528i som ser litt sliten ut i lakk, egentlig bra for rust. komplett m-teck pakke.

starter å går bra. (men ikke bra nokk :wink: ) så en standar e28 528i egentlig..

alpina deler som medfølger er:

alpina motor/gir/hjerne/ elnett

alpina instument

b7 turbo s diff

bagasjelokk alpina

deksel over radiator alpina

16" alpina hjul (orginale)

girkule/ratt

+++ som jeg ikke kommer på..

får også med en 518 delebil for å ta panser og dører av.. (førerdør er påkjørt på 528 derfor er den tatt av)

intriør har jeg 2 strøkne recaro eljusterbare stoler til e28 som jeg skal bruke. (alpina e28 intriør koser flere ganger mer en hva jeg betalte så det blir det ikke med det første)

men så var det bilder da:

krciq7dtr5q0lb98fu0k.jpg

tszopnnokri023qnufsz.jpg

5vtmplul9mbju9nonryn.jpg

5gjjbiys8icjoscclo16.jpg

q2vutl7gkhluvk1edbff.jpg

kpwdeorozid2ocr2mr18.jpg

0bisyfuunqdjtceayqyc.jpg

6ym5fql642qxvmny7glq.jpg

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

B9 eller B7?

Er jo en viss forskjell der. B7en har jo turbo, så det blir jo lett å sjekke....

Gleder meg til å følge denne tråden, kom med masse bilder....

Skrevet

B9en (E28) som jeg hadde for noen år siden hadde "kun" 245hk, og jeg tror ikke B9en kom med mere heller desverre. B10 3.5 kom vel med 10 hester mere med kat, samt 9-10 hk mere i B6 3.5 uten kat.

Skrevet

på papiret jeg har av motor/bil står det 198kw..

hjernen ble også brukt i en b7 turbo som ble vraket her for 10-12 år siden+ har diverse andre deler fra den..

men uansett så ble bilen såpass billig at det gjør meg ikke noe om det er 245 eller 270hk i den;-)

blir forøvrig hentet i helga så fremt ikke nurket bestemer seg for å komme ut i helga..

Skrevet

Om det er B9 motor i den er det 245 hk, men alpina har aldri vært gjerrig på hestene. B10 kom også med 261hk.

Dette finner du ut av når du får motoren hjem. Det står stemplet på motoren og toppen om det er, og hva det er.

Gratulerer med feit motor :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...