Kristiankiss Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 Vurderer å få blendet EGR ventilen på bilen min, noen som har erfaringer med dette på denne bil? Feilkoder som oppstår eller noe? Kan noen forklare meg om disse "spjeldene" eller "flapper" ventilene som det har hendt har løsnet og gått inn i motor?!? Hvordan fungerer de? Hvor sitter de`? Hvor får man kjøpt "kit" for å blende disse hullene`?
Gjest Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 søkeresultat på egr: search.php?keywords=egr&terms=all&author=&fid[]=1&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=300&t=0&submit=S%C3%B8k tråd nummer tre, "BMW dieselmotorer, nyttig info" : viewtopic.php?f=1&t=161793 kit til flappene får du kjøpt på ebay.co.uk, de sitter på det nedre settet med innsugskanaler på innsugsmanifolden. De er til for å øke hastigheten på lufta på svært lave turtall og belastninger, dette gir mer effektiv forbrenning. Det er normalt ikke merkbart om du fjerner dem.
Kristiankiss Skrevet Oktober 14, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2010 Hmm okei Vet du om noen linker til steder der folk har lagt ut bilder av dette??
Kristiankiss Skrevet Oktober 14, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2010 Hva tror du om å plugge vakuumslangen som åpner EGR og i tillegg bytte innsugmanifolden ( er visst tjukkere "akslinger" på disse flapperene, var 3mm og er nå 4mm) ?!??
Gjest Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 ja du kan plugge vakumslangen (som jeg skrev i posten jeg linka til), angående å bytte innsug så hadde jeg ikke gidda det. er du rett for problemer så sett heller i "blanking plates".
Kristiankiss Skrevet Oktober 14, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2010 ja du kan plugge vakumslangen (som jeg skrev i posten jeg linka til), angående å bytte innsug så hadde jeg ikke gidda det. er du rett for problemer så sett heller i "blanking plates". Blanking plates? Blinde av der som flapperne sitter? (ikke voldsomt god på dette)
Gjest Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 blende platene som du prata om. søk på "swirl flap" på ebay.co.uk
Kristiankiss Skrevet Oktober 14, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2010 Hva skal jeg søke på på ebay for å få pluggesett til "flapperne"?
DannyRS Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 http://forums.5series.net/topic/70452-r ... el-engine/ står litt der. Søk på swirl flaps, som det ble skrevet over her
Kristiankiss Skrevet Oktober 14, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2010 blende platene som du prata om. søk på "swirl flap" på ebay.co.uk Thanks
Kristiankiss Skrevet Oktober 14, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2010 http://forums.5series.net/topic/70452-removing-the-swirl-flaps-in-a-diesel-engine/står litt der. Søk på swirl flaps, som det ble skrevet over her KJEMPElink, tusen takk TorErik reagerte på dette 1
Kristiankiss Skrevet Oktober 14, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2010 seriøst? Ja, men ikke nå lenger! Har skjønt hvordan det henger sammen nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå