Jan Tore Skrevet Oktober 14, 2010 Share Skrevet Oktober 14, 2010 God kveld.. Skulle hatt litt tips angående sentrering av clutch, og spesielt det å få motoren på plass, når girkassen står i bilen. Sentreringsbolten går inn i motoren med et par kakk, men jeg klarer ikke entre motoren på girkasseakselen. Jeg har ikke sentrert en clutch før, så jeg antar at det er lamellen som skal sentreres i forhold til svinghjulet? I så tilfelle, er det ingen margin når sentreringsbolten er satt inn, og da skal vel clutchen være i senter..? Det er forøvrig snakk om en S52B30 motor som skal inn i en E36 Coupe. Alt av tips er veldig velkomne! - Jan Tore Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Oktober 14, 2010 Share Skrevet Oktober 14, 2010 God kveld.. Skulle hatt litt tips angående sentrering av clutch, og spesielt det å få motoren på plass, når girkassen står i bilen. Sentreringsbolten går inn i motoren med et par kakk, men jeg klarer ikke entre motoren på girkasseakselen. Jeg har ikke sentrert en clutch før, så jeg antar at det er lamellen som skal sentreres i forhold til svinghjulet? I så tilfelle, er det ingen margin når sentreringsbolten er satt inn, og da skal vel clutchen være i senter..? Det er forøvrig snakk om en S52B30 motor som skal inn i en E36 Coupe. Alt av tips er veldig velkomne! - Jan Tore Det er marginer alikevel ser du Etter sentreringsbolten er satt inn, har eg brukt ett skyvelære for å måle fra ytterpunktet rundt sentreringsverktøyet og ut til fjærene på trykkplata. Dette har fungert bra de gangene eg har gjort det. Etterpå er det bare å få linet opp girkasse og motor. Bruk god tid på å sentrere, det kan spare mye banning Kan også være lurt å sette bilen i gir og vri veiva. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet Oktober 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2010 Men det er lamellen som skal sentreres i forhold til svinghjulet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Oktober 14, 2010 Share Skrevet Oktober 14, 2010 Ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå