Gå til innhold

Sentrering av clutch, og få motoren inn på girkasseakselen..

Jan Tore
 Share

Anbefalte innlegg

God kveld..

Skulle hatt litt tips angående sentrering av clutch, og spesielt det å få motoren på plass, når girkassen står i bilen.

Sentreringsbolten går inn i motoren med et par kakk, men jeg klarer ikke entre motoren på girkasseakselen.

Jeg har ikke sentrert en clutch før, så jeg antar at det er lamellen som skal sentreres i forhold til svinghjulet? I så tilfelle, er det ingen margin når sentreringsbolten er satt inn, og da skal vel clutchen være i senter..?

Det er forøvrig snakk om en S52B30 motor som skal inn i en E36 Coupe.

Alt av tips er veldig velkomne!

- Jan Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld..

Skulle hatt litt tips angående sentrering av clutch, og spesielt det å få motoren på plass, når girkassen står i bilen.

Sentreringsbolten går inn i motoren med et par kakk, men jeg klarer ikke entre motoren på girkasseakselen.

Jeg har ikke sentrert en clutch før, så jeg antar at det er lamellen som skal sentreres i forhold til svinghjulet? I så tilfelle, er det ingen margin når sentreringsbolten er satt inn, og da skal vel clutchen være i senter..?

Det er forøvrig snakk om en S52B30 motor som skal inn i en E36 Coupe.

Alt av tips er veldig velkomne!

- Jan Tore

Det er marginer alikevel ser du :wink: Etter sentreringsbolten er satt inn, har eg brukt ett skyvelære for å måle fra ytterpunktet rundt sentreringsverktøyet og ut til fjærene på trykkplata. Dette har fungert bra de gangene eg har gjort det.

Etterpå er det bare å få linet opp girkasse og motor. Bruk god tid på å sentrere, det kan spare mye banning :D Kan også være lurt å sette bilen i gir og vri veiva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...