Kristiankiss Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 Har byttet motor i min E38, fra 3 liter til 4,4 liter. Noen som vet hva som må gjøres for å få denne godkjent som 740? Må en betale HK avgift eller noe avgifter som helst?
Sjøbuse Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 er bilen registrert i norge mer enn 10 år så koster det ikke noe. man bør sende en utfyllende søknad til biltilsynet før man bygger om og få svar på søknaden at det er godkjent. siden du allerde har byttet så får du skrive en søknad der det virker som motoren ikke er byttet ennå. om du ikke spør først så kan de nemmelig bli jævlig vrange på bt. her er svaret jeg fikk på ombygging av en E38 728 til en 740 med M62TUB44 motor. Kjøretøy id: XX XXXXX Ombygging av kjøretøy reguleres av kjøretøyforskriftens kap.7. Etter ombygging skal kjøretøyet fortsatt tilfredsstillede krav som gjaldt ved førstegangs registrering (Kjøretøyforskriften (KF) § 1-4 pkt.2). Generelt ved motorbytte tillates det ombygd inntil det største motoralternativet bilen kunne leveres med fra fabrikk.Bilen må da ellers bygges teknisk lik utgaven med den aktuelle motoren. Vi sitter ikke inne med detaljspesifikkinformasjon om hva som skiller de ulike modellene så som garanti for at de rette delene er benyttet kan viakseptere bekreftelse fra verksmester på merkeverksted (BMW).NB: Bilens opprinnelige maksimalt tillatte akselvekter og totalvekt må ikke overskrides. I så tilfelle må detfremlegges ny vektgaranti fra kjøretøyfabrikkanten lydende på kjøretøyets understellsnummer. Det må videre fremlegges dokumentasjon for anskaffelse av deler/donorkjøretøy. Kjøretøyet må etter ombyggig fremstilles en trafikkstasjon for kontroll hvor endelig godkjenning kan gis. Din henvendelse anses nå som ferdigbehandlet fra vår side. Med hilsen Statens vegvesen Stor-Oslo distrikt Kjøretøy hallkontroll
Kristiankiss Skrevet Oktober 15, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2010 er bilen registrert i norge mer enn 10 år så koster det ikke noe.man bør sende en utfyllende søknad til biltilsynet før man bygger om og få svar på søknaden at det er godkjent. siden du allerde har byttet så får du skrive en søknad der det virker som motoren ikke er byttet ennå. om du ikke spør først så kan de nemmelig bli jævlig vrange på bt. her er svaret jeg fikk på ombygging av en E38 728 til en 740 med M62TUB44 motor. Kjøretøy id: XX XXXXX Ombygging av kjøretøy reguleres av kjøretøyforskriftens kap.7. Etter ombygging skal kjøretøyet fortsatt tilfredsstillede krav som gjaldt ved førstegangs registrering (Kjøretøyforskriften (KF) § 1-4 pkt.2). Generelt ved motorbytte tillates det ombygd inntil det største motoralternativet bilen kunne leveres med fra fabrikk.Bilen må da ellers bygges teknisk lik utgaven med den aktuelle motoren. Vi sitter ikke inne med detaljspesifikkinformasjon om hva som skiller de ulike modellene så som garanti for at de rette delene er benyttet kan viakseptere bekreftelse fra verksmester på merkeverksted (BMW).NB: Bilens opprinnelige maksimalt tillatte akselvekter og totalvekt må ikke overskrides. I så tilfelle må detfremlegges ny vektgaranti fra kjøretøyfabrikkanten lydende på kjøretøyets understellsnummer. Det må videre fremlegges dokumentasjon for anskaffelse av deler/donorkjøretøy. Kjøretøyet må etter ombyggig fremstilles en trafikkstasjon for kontroll hvor endelig godkjenning kan gis. Din henvendelse anses nå som ferdigbehandlet fra vår side. Med hilsen Statens vegvesen Stor-Oslo distrikt Kjøretøy hallkontroll Fikk du den godkjent? Klarte du skaffe all nødvendig dokumentasjon? Har du peiling på om min 730 er lik en 740? At det bare er motoren som er forskjell?? Bilen har vært i Norge over 10 år, så den skal vertfall vere grei
DannyRS Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 Du kan sammenlikne alt av bmwdeler her http://realoem.com/
Sjøbuse Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 bilen in er ikke ombygget ennå. så er ikke godkjent ennå. bare fått godkjent søknad. du kan gå inn på www.realoem.com og legge inn din bil utifra ramme nr på din bil. også kan du legge inn en 740 i et nytt vindu. så bare sammenligner du delene. på min 728 var bremser fremme, eksos. drivverk mindre enn på 740. så dette måtte byttes for å få den godkjent som 740. 730 vet jeg ikke. så du får sjekke opp dette på linken jeg ga deg. og bmw verksted må gå over bilen å sjekke at alt er teknisk likt en 740. bmw fredrikstad sa ja til å ta en slik kontroll på dette. men noen bmw verksteder gidder vist ikke dette.
Wolfeh Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Bumper denne og stiller et spørsmål mht: Det må videre fremlegges dokumentasjon for anskaffelse av deler/donorkjøretøy. Hva hvis man har kjøpt deler av noen her på forumet som bla girkasse mellomaksel osv? Hva slags dokumentasjon må jeg da framlegge?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå