Rayray Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 Hei, for ca. en uke siden slettnet Viftereimen min, dette er da en en Multi reim. 91 modell, e36, Motoren ble 95% grader, alltså på den røde, servoen slo seg av, dynamo sluttet å virke osv. Men nå har jeg montert en ny reim, slet litt med å få den på, men nå er den på, den er "litt slakk", kan bøye den med makt. Er automatisk strammer i mitten, og en strammed ved dynamo. Nå er den altså montert, men når jeg kjører i 5-10 minutter, blir motoren 80% varm. Dynamo ladder ikke, Viften i coupen fungerer ikke. Radiator fungerer, siden det er trøkk og det fosser ut vann om jeg løsner på den! Hva er galt?!?!? Er veldig frustrerende, har hørt så mye rart nå, "Toppen er ødelagt" osv. Hvor stram skal reimen være? Får den ikke strammere.... - Rayray
Jan Tore Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 Du må passe på så motoren ikke koker. Seksere kan fort slå seg skjeve/sprekke når de blir for varme..
jsr-Racing Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 det spørs jo hvor lenge du kjørte med den varm.. bare rett opp til 95 grader og så at det kjølner seg ned igjenn over lengre tid skal di tåle.. prøv og etter fyll vann og frostvæske(husk varmt vann vist motoren er varm..ikke kaldt vann da er sjagsen stor for spruket topp) og få luftet systemet ditt høres ut som et står luft der siden du forklarte att ikke varmeaparatet virker så regner eg med at det ikke blåser varm luft,, ligger en del forklaringer her på forumet på hvordan man på enklest måte lufter systemet.. er bare og søke reimen skal ver rimelig stram.. har du fått rett type lengde??? kan vere at du har tredd den feil og har desverre ikke autodata på denne maskinen ellers skulle eg ha postet ett bilde av hvordan den skal sitte (vist ikke du husker 100% sikkert da) virker servoen nå da men ikke dynamoen?? er det noen kvine lyder av reimen når du svinge??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå