steiney Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 Hei! Jeg mistenker at det ene støtdemper lageret mitt er gåent. Det klunker når jeg kjører på bråe fartsdumpler, og ujevn vei. Samt noen ganger når jeg svinger og bilen står stille, eller har liten fart. Noen som vet hvordan jeg får kontrolert det? Jeg sjekket alle stagene så gått jeg kan med en stang når bilen var heiset opp, og der virker alt som om det er ganske tight.
bcrazy Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 Har akkurat byttet mine. De lagde mest lyd ved sakte rygging og svinging samtidig. Eller ved oppbremsing i sakte fart inn mot lyskryss på litt dårlig vei. Forsøk å se/hør på toppen av fjærbeinet mens noen river og drar i hjulet.
steiney Skrevet Oktober 19, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2010 Ok! Skal prøve å få det til. Det er litt merklig, den lyden kommer i tide og utide. Noen ganger tor jeg det er bare ved små dumper, andre ganger kun store dumper. Noen ganger når jeg bremser, og noen ganger når jeg svinger. Klarer ikke å få tak på det.
Mikael-B Skrevet Oktober 19, 2010 Skrevet Oktober 19, 2010 Kan også være demperen din. Tårnlager er dog en ganske billig del.
steiney Skrevet Oktober 19, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2010 Dempern tviler jeg på det er. Den er vel så vidt et år gammel, og de ser fortsatt ganske strøkene ut uten noen lekkasjer.
T.H.O Skrevet Oktober 19, 2010 Skrevet Oktober 19, 2010 Tror heller jeg vil satse på å si at det er casterstaget som må byttes. Hadde samme problemet med klunking selv. Byttet staget og problemet var borte. Det er veldig vanskelig å se om det er slark i disse. Men det er forholdsvist enkelt og billig å bytte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå