Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal skifte bremseskiver framme og håndbrekkvaier høyre bak. er det noen her som har en god guide på hvordan det gjøres? er ikke så veldig flink på mekking (enda)...

Dette er på en e34 520i...

Takker for alle svar :)

Skrevet

For å komme til bremseskivene må du løsne hjulboltene, jekke opp bilen, skru av bremsekalipperen og umbrakoen i midten av skruen. Skru så på ny bremseskive og montert kalipperen igjen.

For håndbrekkvaier bak så er jeg usikker på hvordan det er oppsatt på E34, men regner med det er noe likt som på E28/E30 - Dra av håndbrekkbelgen i kupèen, skru av mutterne som sitter på hver vaier, samt løsne håndbrekkehåndtaket ved å skru opp mutteren som sitter litt lengre bak. Løft så bilen opp bak (kan være ganske trangt) så lokaliserer du håndbrekkvaieren hvor den går inn i karroseriet, og drar den løs derfra. Her pleier den å sitte endel, midler som WD-40 kommer godt med her. Sist jeg byttet dette brukte jeg en ganske stor rørtang for å komme til, så rikket jeg litt - vips så var den ute.

For å komme til håndbrekkvaieren inne i trommelen bak, må du ta av bremseskivene/trommelen og løsne opp festemekanismen til vaieren (skal være enkel og se).

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...