Tiseth! Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 Tempmålern funker ikke, Det er byttet fra 318is motor til 325i. jeg byttet til 325 instrumenter, ble ingen forskjell bortsett fra at turtallet stemte. tempmålern står bare på kaldeste hele tiden, tilogmed når motoren kokte, hehe ` Følern er ikke gåen. Noen som veit hvor man kan finne koblingsskjema til e36? tenkte jeg skulle finne ut hvor tempmålerledningene går inn i innstrumentene, for å å koble opp på nytt, så kanskje jeg slipper å røske opp alt av ledninger det går vell rett til innstrumentene? de går vell ikke innom noen annen "hjerne" ellernoe? Takknemlig for alle svar
jsr-Racing Skrevet Oktober 17, 2010 Skrevet Oktober 17, 2010 eg ville kjøpt 6sly lednings nett fra kode og fått tak i 2,5 hjerne .. men kan vere eg er helt på jorde her men eg sjønner ikke hvordan 1,8 kan passe på 2,5 motoren da det ikke er nok stikk til dyser på 1,8 nettet og hjerne må jo vere en 2,5 da eg ikke vil tro at 1,8 har sammen kontak plus at den ikke kan styre 2 syl ekstra vil eg tro.. er kansje en som har fått det til men syns det hørtes veldigt rart ut eg da men.. innstrument ditt må du nok bytte til 6syl ..
Tiseth! Skrevet Oktober 17, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2010 eg ville kjøpt 6sly lednings nett fra kode og fått tak i 2,5 hjerne .. men kan vere eg er helt på jorde her men eg sjønner ikke hvordan 1,8 kan passe på 2,5 motoren da det ikke er nok stikk til dyser på 1,8 nettet og hjerne må jo vere en 2,5 da eg ikke vil tro at 1,8 har sammen kontak plus at den ikke kan styre 2 syl ekstra vil eg tro.. er kansje en som har fått det til men syns det hørtes veldigt rart ut eg da men.. innstrument ditt må du nok bytte til 6syl .. hjerne ogsånn er nok byttet, men ikke resten liksom. ikke alt som går til dash ogsånn. ser det er gjort en del hurtigkoblinger her og der..
Olelink Skrevet Desember 17, 2010 Skrevet Desember 17, 2010 Kan være så enkelt som defekt tempgiver. Har du tilgang på ett multimeter så du kan ohme den ?
Tiseth! Skrevet Desember 17, 2010 Forfatter Skrevet Desember 17, 2010 Kan være så enkelt som defekt tempgiver.Har du tilgang på ett multimeter så du kan ohme den ? har sånn billiggreier fra biltema, hvordan ohmer man den da?
Olelink Skrevet Desember 17, 2010 Skrevet Desember 17, 2010 regner med du har en-polt føler. ta av ledningskoblingen og mål mellom den ene pinnen inne i koblingen på føleren og gods (jord). Om du har to-polt (to pinner i koblingen på føleren) måler du mellom de to pinnene.
Tiseth! Skrevet Desember 17, 2010 Forfatter Skrevet Desember 17, 2010 hva stiller jeg multimeteret på da? og hva skal det vise? hehe det er nok to pinner som stikker opp ja
Tiseth! Skrevet Desember 18, 2010 Forfatter Skrevet Desember 18, 2010 du setter det på Ω okei, skal prøve etterpå. takk for hjelpa men hva skal det vise?
Tiseth! Skrevet Desember 18, 2010 Forfatter Skrevet Desember 18, 2010 det sto 22,7 når jeg ohmet den, er det bra eller dårlig? hehe
kje Skrevet Desember 19, 2010 Skrevet Desember 19, 2010 Angående bremselysene bør du sjekke bremselysbryteren på bremsepedalen. Ved bryteren i stilling en skal du måle kortsluttning og ved stilling to brudd, på ohm-meteret. Ved det motorbytte æ skal gjøre i min bil må æ flytte over tempmåleren, men vet ikke hvordan det blir når du har flyttet intrumentet...
kje Skrevet Desember 19, 2010 Skrevet Desember 19, 2010 det sto 22,7 når jeg ohmet den, er det bra eller dårlig? hehe Det tyder på at den ikke er defekt iallfall. Sjekk ledningsnettet til den også.
Tiseth! Skrevet Desember 19, 2010 Forfatter Skrevet Desember 19, 2010 har sjekket brytern kommer ikke strøm til den eller fra den.. så tror det enkleste er å bare legge opp en ny krets? driit i å finn evt brudd på kablene til tempfølern også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå