kazynor Skrevet Oktober 15, 2010 Share Skrevet Oktober 15, 2010 i sommer hadde jeg et plutselig tilfelle av overoppheting av motoren. nå har jeg ikke fått kjørt så mye med bilen siden, grunnet en liten tur med forsvarets charterferie til et land hvor vi er i krig... men jeg har byttet vannpumpen, selv om den viste seg å ikke være defekt, og kontrolert termostaten. alt så bra ut. kan det være toppakningen som har gått? jeg har prøvd å lufte kjølesystemet, men det er nesten som om noe pumper luft inn i systemet. for å oppsummere: bilen koker, er ikke noe feil med pumpe eller termostat, kommer ikke varm luft inne i bilen, og det står og "bobler" i ekspansjonstanken selv når motoren er kald og går på tomgang. er ikke noe olje i vannet, eller vann i oljen, og går ellers greit bortsett fra litt fusking i ny og ne ved belastning i 2-3 gir. noen som har noen ideer som jeg kan prøve før jeg eventuelt hiver meg igang med toppakning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AronG Skrevet Oktober 16, 2010 Share Skrevet Oktober 16, 2010 Var ute for akkurat det samme med min m50b25, då var det sprekk i toppen. Eksos'en går då ut sprikka og ut i kjølevannssystemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazynor Skrevet Oktober 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2010 aiai det er jo ikke bra da! ingen som vet om noe annet billigere som jeg kan prøve før jeg må bytte toppen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Towwy Skrevet Oktober 16, 2010 Share Skrevet Oktober 16, 2010 Du kan dra til ett verksted og få tatt avgass måling i ekspansjonstanken. Spretter HC'n opp er toppen sprukket eller pakningen blåst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Tharaldsen Skrevet Oktober 18, 2010 Share Skrevet Oktober 18, 2010 kan muligens være registeret som er gåent? med tanke på at det ikke kommer varmluft inn.. prøv og bare tjuvkoble systemet utenom registeret og se om den koker da.. bare ta av slangene inn og ut til registeret, sett en liten slangestump mellom de som du fester de på, luft godt og se ka som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsr-Racing Skrevet Oktober 18, 2010 Share Skrevet Oktober 18, 2010 du må prøve og lufte systemet i en bratt bakke (så bratt som muligt) med froten høyest og viften på fullt og full varme,, sett da hage slangen ned i ekspansjonstanken med trykk og prøv og tett til best muligt rundt hullet slik at det blir bra trykk i systemet og hold motoren på ca 2000+ rpm husk og ha av lufte skruen på ekspansjonstanken mens du holder på og ikke sett den inn før det kunn kommer vann.. nå kan det vere du har gjort det på den måten for det eg vet men har vertborti mangen som har trodd at toppen er gåen når det står luft i varmeregisteret.. og det kan offte vere vanskeligt og få ut men eg har altid fått ut all luften på den måten.. bør kansje se etter og fylle på mer vann når du har kjørt en stunn.. husk og ¨å ha FROSTVÆSKE på =) Lykke til vertfall håper det bare er denne bagatellen for din del.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå