Margido Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Hei. Har en e36 coupe 1993modell som jeg trenger litt deler til. Sitter å myser på ebay etter baklykter ++, men mye av de annonsene jeg ser står det 1994-1998 f.eks. Er det forskjell på lykter, interiørdeler, motordeler osv? Vet at det blir mye å ramse opp hva som passer å ikke passer, men går det meste overens? Vil slippe å bestille feil.. Edit: Altså, forandret de noe på modellen e36 når den ble produsert fra 93-98?
LK Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Karosseri og interiørdeler er likt tror jeg. Når det gjelder motor er hvertfall de 4 sylindrede motorene ulike fra før og etter 94,annen konstruksjon med kjede isteden for regreim blant annet. Vet ikke med 6er motorenen. Vet at det er forskjell på noen frontlykter,men det er vel 2 forskjellige merker. Jeg hadde lykter med ekte glass i linsene på min 92mod,og fikk et par lykter fra en 97mod,der var de i plast. Var det jeg kom på
Margido Skrevet Oktober 16, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2010 Allright Bare tenkte om de forandret noe på passform til lykter (størrelse etc) og slike ting. Når kom faceliften? Eller var det noe facelift i det hele tatt? Ganske ny på BMW så er ikke helt inne på det der enda.. hehe.. Takk for svar
in2you Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 facelift kom vel i slutten av 1996, men om du kjøper lykter fra facelift så passer dei fint. Grillen på faceliften er litt annerledes da denne er litt mer avrund istedenfor litt rektangulær. Er kun småting som ble forandret utseendemessig på facelift er motoren som fikk størst forandring som sagt med registerkjede istedenfor reim.
Margido Skrevet Oktober 16, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2010 Okei Er m42 motoren jeg har, og den har kjede så det må jo ha vært når modellen kom? Eller tenker du på de andre motorene til e36?
LK Skrevet Oktober 17, 2010 Skrevet Oktober 17, 2010 M42 hadde kjede fra den kom ja. I 94 kom M43 (1,6 og 1,8 8v) og M44 (16v) som begge har kjede.
-Erik- Skrevet Oktober 17, 2010 Skrevet Oktober 17, 2010 Passform er likt uansett, så lenge karosseri typen er lik på lykter. Er samme skruer o.l Men, vet at 97mod med Stor OBC og CC har en kontakt feil i forhold til f.eks en 93 mod uten CC. (her er det bare å hente strøm fra ledningen vedsiden av så virker alt) Er som nevnt over forskjellige frontlykter(passer om hverandre), og hele grill rammen med nyrene(her må enten komplett grillramme med nyrer fra facelift brukes eller fra preface. Interiøret er også litt forandret på f.eks hanskerommet er litt anderledes utformet rent utseende messig (passer om hverandre mener jeg) Er endel forskjeller så kan være lurt å bestille til rett årsmodell, men det avhenger av hva du skal ha om det trengs
Joher Skrevet Oktober 17, 2010 Skrevet Oktober 17, 2010 Interiøret er også litt forandret på f.eks hanskerommet er litt anderledes utformet rent utseende messig (passer om hverandre mener jeg) De passer om hverandre ja. Det er en stor bagatell som ikke mange ser! Men når man først ser forskjell ser man at den første ikke ser ut i forhold
Margido Skrevet Oktober 18, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2010 Herlig. Tusen takk for svar! Ble mye klokere nå Får bestille inn litt snacks til bilen så den får kos
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå