Gå til innhold

Hvordan demontere fjærer fra dempere fremme? E34

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger hjelp. Har hamret, skrudd, sprayet, kastet, ristet og sett stygt på demperne mine, men kommer ingen vei.

På bildene kan du se hvor langt jeg er kommet. Har kuttet den gamle fjæren for å komme lettere til. Jeg har forstått såpass at jeg må gjøre "noe" for å få av lageret og skålen på toppen. Men hva? Har prøvd med avtrekker uten hjelp.

Jeg har søkt rundt på diverse DYI sider, men ingen skriver detaljert hvordan man tar av toppen. De skriver detaljert om hvordan man løsner tårnet fra bilen og bremsene osv, men når de kommer til toppen står det bare "ta av toppen".

Nøyaktig hvor skal jeg slå, presse eller dra?

4u22je5uwpnxjt6fbpai.jpg

3um3q3cuzru9bv2lh9y8.jpg

czp26ek7q5iy779oo826.jpg

Tusen takk for hjelpen fra en som har alt nødvendig verktøy, men ikke all nødvendig kompetanse.

Skrevet

Etter at mutteren er av skal den i grunn bare gå av.. Men tipper den er rustet fast? Regner med du har kjøpt nye topplagre? Bruk vinkelkutter eller annet manndig verktøy så skal du se den går av :)

Skrevet
Etter at mutteren er av skal den i grunn bare gå av.. Men tipper den er rustet fast? Regner med du har kjøpt nye topplagre? Bruk vinkelkutter eller annet manndig verktøy så skal du se den går av :)

Nei håpte jeg slapp å kjøpe nye topplager. Men kan se ut til at jeg må :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...