Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Åssen er det å kjøpe bil som har gjeld fortsatt?

Selger og kjøper er begge enige om at heftelsene blir slettet ved salg.

Går vel ann for meg å betale det rett til banken?

Er det bare å gå i banken og forklare situasjonen der?

Noen som har gjort det før?

Og ja.. det er en BMW! 8)

Skrevet

Er vell mange biler som har det. Min hadde også det da jeg vurderte den. Og snakket med forhandleren som solgte den og han forklarte at den skulle slettes. Det tar kanskje bare litt tid før det blir slettet? Og når jeg sjekket igjen litt før jeg handlet den var det borte..

Hva skal du handle nåda? Fått igjen lappen?

Skrevet

Det er null stress, så fort han betaler ned lånet sitt så sletter banken pant i bilen, og setter opp ny pant i ditt navn dersom du tar lån på den. Men smart å ha det på kontrakten også, "Selges fri for økonomiske heftelser". Det kan ta opptil 1 mnd før det slettes fra brønnøysundregisteret.

Skrevet

Sperrefristen går ut om 10 dager (28. Oktober)

Og oppkjøring 18. November :)

Men lånet følger bilen, så jeg skal betale resten av lånet direkte til selskapet som har lånet på bilen. Jeg kan såklart ta en sjangse på at han er ærlig og betaler lånet selv, men tar absolutt ikke sjangsen på det.. Så da lurer jeg på om noen har gjort noe lignende :)

Kny: Joda, høres fint ut det. Men jeg har ingen garanti for at han betaler ned lånet, med pengene jeg gir han..

Skrevet

Jeg har kjøpt bil med heftelser. Jeg fikk opplyst av selger at han hadde lån i Bmw finans, jeg ringte dit og fikk via skiltnummer vite eksakt restgjeld på bilen pr. dags dato (du må da og ringe den datoen du skal betale det inn til bank, for å få eksakt beløp den dagen). Ble da enige med selger om mellomlegg, noe som desverre var for selger 5000,- i mitt favør, skrev dette på kontrakt. Jeg hentet bilen og 5000,- gikk deretter i banken og betalte inn skyldig beløp til Bmw finans, ikke noe problem :wink: Dette var borte i brg registertet etter få dager.

Skrevet

Jeg gjorde så og si samme som Mcgyver her.. Da jeg handla E91 nå, så ringte jeg min bank. De sjekka om med reg.nr hvor bilen hadde pant, og tok kontakt med den aktuelle banken som pengene var lånt i. Jeg ringe på bilen, spurte om hvordan vi skulle gjøre det, og foreslo at alt med finans gikk igjennom våre banker. Min bank fikk låne-nr og alt til selgers bank, og da jeg ga klarsignal til min bank førte de over pengene til selgers lånkonto :) Det som sto igjen av penger etter at panten var nedbetalt fikk han utbetalt fra sin bank igjen :)

Jeg følte meg alle fall trygg på dette siden jeg og selger egentlig ikke hadde noe med finansieringen og gjøre, så da kunne hverken jeg eller han bli "lurt" på noen måte :)

Lykke til ;)

Skrevet

Flott! :)

Det var akkuratt dette jeg hadde lyst til å høre egentlig :)

da er egentlig bilen i boks! Takk skal dere ha! :D

Skrevet
E36 316 compact? Så du ikke tverrer i Elvestadkrysset for så å vrenge oppom Tomter og sladde inni dørene på singh-joker'n? ;)

:fist:

hehe, det er en E46 coupe med sekser ihvertfall :)

Bilder kommer :)

Skrevet

Kommer nok til å få høre det en del utover, så det går nok fint :P

Hehe, er ikke 330 desverre.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...