Gå til innhold

520I ombygd til 525i/ Mellom Aksel problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk Problemer med risting i bilen etter bytte av Hardykoblingen. Beggynt å inspisere litt under igår kveld, men jeg har ikke funnet ut av noe enda. Kan jeg ha montert hardykoblingen feil? er det i det hele tatt mulig?

Skrevet

Er ikke mulig å montere mellomakslingen feil. Sjekk om du har skrudd igjen alle boltene, samt sjekk om mellomakslingtraversen er festet godt. Kjenn etter slarke, og søk deg frem til problemet.

Skrevet

Skal være noen merker på koblingen som skal stemme med "vingene" på mellomakselflensen/kasseflensen (se bilde). Men har svært vanskelig for å tro at dette skal ha noe med vibrasjoner å gjøre; kan muligens ha litt å si for levetid siden ulike sektorer av koblingen vil bli belastet med strekk/trykk. Men delte du fremre og bakre del av mellomakslingen når du byttet kobling? Tror akslingene er ballansert sammen og dersom de deles bør de monteres i samme relative posisjon (må merkes før en deler). Et annet alternativ er om en ballansevekt kan ha falt av?

ayc1y1lfmxjhn5ac10jg.jpg

Skrevet

Takker for svar!, nei jeg delte ikke det 2 plasser, bare løsnet hardy skiva og Lageret og bøyde/vridde det av, derfor tror jeg at jeg kan ha bøyd hele fremre delen.. Har demontert det og satt det i en annen possisjon, skal teste ikveld :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...