FirstPrice Skrevet Oktober 19, 2010 Skrevet Oktober 19, 2010 Mye hk kan jeg håpe på, å blir dette noe driftsikkert? Ca hvor mye trykk tåler en forsåvidt orginal M50B25 egentlig? M50B25 MLS 3,5 pakning Holset HX35 Passende dyser; ca 400cc? (kjøre bensin) Megasquirt Også alt det andre, fuelrail, IC, oljekjøler har jeg, lamda osv osv osv
takaasen Skrevet Oktober 19, 2010 Skrevet Oktober 19, 2010 kan sikker fint klare 1 bar med det oppsette. hvor hollbar kommer ann på hvor bra du klarer å stille inn MS en. innmaten skal tåle litt den.
FirstPrice Skrevet Oktober 19, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2010 Ok.. Ja, er en kompis som eier maskin nå, ble tidligere kjørt med T3/T4 kinaturbo og M3 dyser og MLS 3,5 pakning. Jeg vil gjerne ha over 300 på hjula. 301på hjula så er jeg fornøyd. OK. Forøvrig, er det noen som vet hvilke biler/lastebiler HX35en sitter? Dodge Cummins vet jeg de fleste sitter på, men er kanskje vanskelig å få tak i Norge?
winchester Skrevet Oktober 19, 2010 Skrevet Oktober 19, 2010 Passende dyser til 301 hester vil vel være 300cc med en progressiv bensintrykksregulator. En orginal M50B25 bør vel ikke (pga. stemplene sin del) kjøres på over 350HK over lengre tid, om du skal ha det driftssikkert.
Joachim_M5 Skrevet Oktober 20, 2010 Skrevet Oktober 20, 2010 Ettersom han var ute etter 300 HJULhester så vil det ikke holde me 300cc dyser nei. Rundt 400cc vil passe bra d. Med hensyn til effekt så går det fint an å ta ut 400hk (i motor) på en m50 med standard innmat, så lenge den som mapper har kontroll på hva han holder på med. Angående Holset så er det såvidt jeg veit hx40 på mange av cummins-dieslene. Har kjørt en m20b27 med hx40 fra cummins diesel og d funka egentlig veldig bra. Husker bare ikke om det var fra en 6,2 eller om det var en litt mindre motor. Et siste tips fra meg vil være å droppe MS, og legg heller i noen ekstra kroner i et skikkelig sprut, så kan du fort spare deg selv for mye irritasjon og problemer... Mvh Joachim
T. Thøgersen Skrevet Oktober 20, 2010 Skrevet Oktober 20, 2010 Hvis du fyrer på E85 isteden, kan du droppe MLS, kjøre alt annet original og sikte på 400whp. Hadde det bare vært enklere å fått tak i E85 skulle jeg brukt det på min også.
ehrnst Skrevet Oktober 20, 2010 Skrevet Oktober 20, 2010 300hjul hk? ingen problem progressiv BTR, og sprut? huff...
OLEZZ Skrevet Oktober 20, 2010 Skrevet Oktober 20, 2010 Ettersom han var ute etter 300 HJULhester så vil det ikke holde me 300cc dyser nei. Rundt 400cc vil passe bra d. Med hensyn til effekt så går det fint an å ta ut 400hk (i motor) på en m50 med standard innmat, så lenge den som mapper har kontroll på hva han holder på med.Angående Holset så er det såvidt jeg veit hx40 på mange av cummins-dieslene. Har kjørt en m20b27 med hx40 fra cummins diesel og d funka egentlig veldig bra. Husker bare ikke om det var fra en 6,2 eller om det var en litt mindre motor. Et siste tips fra meg vil være å droppe MS, og legg heller i noen ekstra kroner i et skikkelig sprut, så kan du fort spare deg selv for mye irritasjon og problemer... Mvh Joachim MS er et bra sprut til en billig penge. Har du prøvd MS på M50? Har selv dette sprutet på M50 og det fungerer helt knall. Klart det er bedre med f.eks autronic osv, men prisen deretter. Ut ifra det oppsettet han skrev så virker det som han ikke har tenkt til å legge alt for mye penger i det, og heller kjøre alternative muligheter.
T. Thøgersen Skrevet Oktober 20, 2010 Skrevet Oktober 20, 2010 Bare å lade på å finne ut hvor mye det tåler det. En M50 koster jo ikke allverden idag, skulle det drite seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå