Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye hk kan jeg håpe på, å blir dette noe driftsikkert? Ca hvor mye trykk tåler en forsåvidt orginal M50B25 egentlig?

M50B25

MLS 3,5 pakning

Holset HX35

Passende dyser; ca 400cc? (kjøre bensin)

Megasquirt

Også alt det andre, fuelrail, IC, oljekjøler har jeg, lamda osv osv osv

Skrevet

kan sikker fint klare 1 bar med det oppsette. hvor hollbar kommer ann på hvor bra du klarer å stille inn MS en. innmaten skal tåle litt den.

Skrevet

Ok.. Ja, er en kompis som eier maskin nå, ble tidligere kjørt med T3/T4 kinaturbo og M3 dyser og MLS 3,5 pakning.

Jeg vil gjerne ha over 300 på hjula. 301på hjula så er jeg fornøyd.

OK. Forøvrig, er det noen som vet hvilke biler/lastebiler HX35en sitter? Dodge Cummins vet jeg de fleste sitter på, men er kanskje vanskelig å få tak i Norge?

Skrevet

Passende dyser til 301 hester vil vel være 300cc med en progressiv bensintrykksregulator. En orginal M50B25 bør vel ikke (pga. stemplene sin del) kjøres på over 350HK over lengre tid, om du skal ha det driftssikkert.

Skrevet

Ettersom han var ute etter 300 HJULhester så vil det ikke holde me 300cc dyser nei. Rundt 400cc vil passe bra d. Med hensyn til effekt så går det fint an å ta ut 400hk (i motor) på en m50 med standard innmat, så lenge den som mapper har kontroll på hva han holder på med.

Angående Holset så er det såvidt jeg veit hx40 på mange av cummins-dieslene. Har kjørt en m20b27 med hx40 fra cummins diesel og d funka egentlig veldig bra. Husker bare ikke om det var fra en 6,2 eller om det var en litt mindre motor.

Et siste tips fra meg vil være å droppe MS, og legg heller i noen ekstra kroner i et skikkelig sprut, så kan du fort spare deg selv for mye irritasjon og problemer...

Mvh

Joachim

Skrevet
Ettersom han var ute etter 300 HJULhester så vil det ikke holde me 300cc dyser nei. Rundt 400cc vil passe bra d. Med hensyn til effekt så går det fint an å ta ut 400hk (i motor) på en m50 med standard innmat, så lenge den som mapper har kontroll på hva han holder på med.

Angående Holset så er det såvidt jeg veit hx40 på mange av cummins-dieslene. Har kjørt en m20b27 med hx40 fra cummins diesel og d funka egentlig veldig bra. Husker bare ikke om det var fra en 6,2 eller om det var en litt mindre motor.

Et siste tips fra meg vil være å droppe MS, og legg heller i noen ekstra kroner i et skikkelig sprut, så kan du fort spare deg selv for mye irritasjon og problemer...

Mvh

Joachim

MS er et bra sprut til en billig penge.

Har du prøvd MS på M50?

Har selv dette sprutet på M50 og det fungerer helt knall.

Klart det er bedre med f.eks autronic osv, men prisen deretter.

Ut ifra det oppsettet han skrev så virker det som han ikke har tenkt til å legge alt for mye penger i det, og heller kjøre alternative muligheter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...