aredving Skrevet Oktober 19, 2010 Share Skrevet Oktober 19, 2010 Hei. Har en BMW 518 1993modell, er vel M40 motor.. ? .. Når jeg passerer ca 3500 omdreininger kommer det en tikke lyd fra motoren. (nesten lik den man hører om det er lite olje på motoren) Hva kan dette være? Og hva kan jeg gjøre for å bli kvitt lyden? Har også lest litt på forumet om å ha i litt parafin / diesel i oljen under olje skift. Er dette helt trygt? Eller er det noe som kan gå galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanskr Skrevet Oktober 19, 2010 Share Skrevet Oktober 19, 2010 kvifor skal du ha diesel i ny olje ? den vil ikkje blande seg med oljen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marjoh Skrevet Oktober 19, 2010 Share Skrevet Oktober 19, 2010 regner me at olja er OK da du nevner det, men hørt om noen som har fått bort tikkingen ved å skifte til en eller annen castrol olje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend E30 Skrevet Oktober 19, 2010 Share Skrevet Oktober 19, 2010 altså på disse gamle bmw motorer tikker og det er normalt ikke farlig . men ved høy tikkelyd er det noe annet sak.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soilborn Skrevet Oktober 20, 2010 Share Skrevet Oktober 20, 2010 Tikkingen som oppstår i m40-motoren er standard. Kammen får for lite olje, og kammen slites derav. Altså, ta av toppdekselet og sjekk kammen du Hvor langt har den gått? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aredving Skrevet Oktober 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2010 den har gått 167.000 Tikkinga kommer ikke så lenge jeg fortsetter å gasse, men tikker når jeg slipper gassen evt blir liggende på f.eks 3500 omdr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå