Olan Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Noen her inne som har fått godkjent ombygd e34 m5 hos BT etter at de strammet inn med nye regler ? Og hva trengs for å kunne få slikt godkjent ? Takker for svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olan Posted October 19, 2010 Author Share Posted October 19, 2010 Bilen jeg har planer om å få bygd om er en 520 88 mod, vil det bli problematisk mtp vekt ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
icemanM5 Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Bilen jeg har planer om å få bygd om er en 520 88 mod, vil det bli problematisk mtp vekt ? Neimen, er du her oxo...!? hehehe... JA, der vil jeg gjerne avbryte deg FØR du begynner å bygge om.... Du har nemlig ikke sjans til å fjerne så mye vekt at du klarer å komme deg under kravet! Dessverre.. :/ Er en inne her nå som har prøvd det samme, og han må ned 185/75 om jeg ikke husker feil.. Det der er vekt på framaksel. og bakaksel... Så da skjønner du kanskje...!? De bilene du kan få dette godkjent på mtp vekt, er: 525 TDS 530i M30 530i V8 535i M30 540i V8 Og de fikk jeg oppgitt av biltilsynet, sånn at du vet det! Selv bygger jeg om på en 88.mod 530i M30 Ellers må du bare ta kontakt på PM om du lurer på noe ang dette! MVH Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olan Posted October 19, 2010 Author Share Posted October 19, 2010 Okei, da blir m5 planer skrinlagt... Ser ikke noe poeng i å legge ned mye tid å penger i noe som jeg ikke kommer i mål med.. Men da gjenstår 535 og 540 da Hvis noen sitter på noe slikt der ute; skrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
icemanM5 Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Mulig du misforstod litt... Om ikke jeg misforstod DEG nå da...!? Tenkte du bygge om til 535 eller 540 isteden...? For 520 tror jeg nesten ikke du får bygd om til så mye annet enn evt 525.. For når du kommer på større motor i E34, så forandrer du motorkode, og dermed oxo vekt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olan Posted October 19, 2010 Author Share Posted October 19, 2010 var jeg som misforstod deg her ja Skal ta kontakt med BT i morgen jeg å forhøre meg, er tross alt de som sitter med fasiten Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddis Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Så lenge du er innenfor maks aksellast på fram og bakaksel skal dette være helt kurrant å få godkjent. Du bygger om til en eksisterende modell, og da er alt mye lettere enn de som bygger om til ikke-eksisterende spec. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael-B Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Bare husk å få hvilke modeller og alt du må gjøre skriftlig før du begynner ombygging, slik at de ikke kan gå tilbake på kravene når du kommer og skal godkjenne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
icemanM5 Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Så lenge du er innenfor maks aksellast på fram og bakaksel skal dette være helt kurrant å få godkjent. Du bygger om til en eksisterende modell, og da er alt mye lettere enn de som bygger om til ikke-eksisterende spec. Når det gjelder ombygging av E34 520 -> E34 M5, så er dette allerede utprøvd, og i følge nye regler og biltilsynet, så har jeg fått bekreftet at dette ikke lenger er mulig å få gjennomført. Jeg har hatt en dialog med bt i Trondheim på dette, og en her inne har allerede prøvd godkjenning i disse dager. Han endte opp med å måtte gå ned 185/75 kg, henholdsvis vekt på framaksel og bakaksel. Og da snakker vel disse tallene for seg selv om at dette ikke er praktisk gjennomførbart. MVH Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olan Posted October 20, 2010 Author Share Posted October 20, 2010 Så mine m5 planer er skrinlagt for å si det slik Neste på lista er å prøve å godkjenne med m20b25 turbo. Kan være en sjans på å få godkjent da jeg ikke har kat krav på bilen og ikke skal ha noe ekstrembygg til å begynne med Så hvis noen vet hva jeg må gjøre for å få godkjent med turbo så setter jeg pris på litt hjelp Link to comment Share on other sites More sharing options...
kroken Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 hei jeg har en 1988 525 godkjent ombygd m5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
KnutNilsen Posted January 14, 2012 Share Posted January 14, 2012 Dette likte jeg ikke, jeg har nettopp samme probleme da. FAEN :/.... Blir vel leke bil da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now