Gå til innhold

Godkjenne e34 m5 hos bt


Olan
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen jeg har planer om å få bygd om er en 520 88 mod, vil det bli problematisk mtp vekt ?

Neimen, er du her oxo...!? hehehe... :D

JA, der vil jeg gjerne avbryte deg FØR du begynner å bygge om....

Du har nemlig ikke sjans til å fjerne så mye vekt at du klarer å komme deg under kravet!

Dessverre.. :/

Er en inne her nå som har prøvd det samme, og han må ned 185/75 om jeg ikke husker feil..

Det der er vekt på framaksel. og bakaksel... Så da skjønner du kanskje...!? :roll:

De bilene du kan få dette godkjent på mtp vekt, er:

525 TDS

530i M30

530i V8

535i M30

540i V8

Og de fikk jeg oppgitt av biltilsynet, sånn at du vet det! :)

Selv bygger jeg om på en 88.mod 530i M30

Ellers må du bare ta kontakt på PM om du lurer på noe ang dette! :)

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du misforstod litt...

Om ikke jeg misforstod DEG nå da...!?

Tenkte du bygge om til 535 eller 540 isteden...?

For 520 tror jeg nesten ikke du får bygd om til så mye annet enn evt 525.. For når du kommer på større motor i E34, så forandrer du motorkode, og dermed oxo vekt... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du er innenfor maks aksellast på fram og bakaksel skal dette være helt kurrant å få godkjent. Du bygger om til en eksisterende modell, og da er alt mye lettere enn de som bygger om til ikke-eksisterende spec.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du er innenfor maks aksellast på fram og bakaksel skal dette være helt kurrant å få godkjent. Du bygger om til en eksisterende modell, og da er alt mye lettere enn de som bygger om til ikke-eksisterende spec.

Når det gjelder ombygging av E34 520 -> E34 M5, så er dette allerede utprøvd, og i følge nye regler og biltilsynet, så har jeg fått bekreftet at dette ikke lenger er mulig å få gjennomført.

Jeg har hatt en dialog med bt i Trondheim på dette, og en her inne har allerede prøvd godkjenning i disse dager. Han endte opp med å måtte gå ned 185/75 kg, henholdsvis vekt på framaksel og bakaksel. Og da snakker vel disse tallene for seg selv om at dette ikke er praktisk gjennomførbart. :roll:

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mine m5 planer er skrinlagt for å si det slik :P

Neste på lista er å prøve å godkjenne med m20b25 turbo.

Kan være en sjans på å få godkjent da jeg ikke har kat krav på bilen og ikke skal ha noe ekstrembygg til å begynne med :)

Så hvis noen vet hva jeg må gjøre for å få godkjent med turbo så setter jeg pris på litt hjelp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...