Gunnar Skrevet Oktober 20, 2010 Skrevet Oktober 20, 2010 Som overskriften sier, om en kjøper en Premium Selection bil i Tyskland, som da altså har garanti (Europlus?), kan en da bruke denne garantien hos norske BMW-forhandlere? Er det forhandleren eller BMW AG som gir denne garantien? Forhandleren i Tyskland sier nemlig at denne garantien opphører når bilen blir tatt ut av EU - og da altså Norge, Danmark og Sverige var null problem.
milhouse Skrevet Oktober 20, 2010 Skrevet Oktober 20, 2010 Er bilen din over 2 år? Regner med det. Jeg mener å ha sjekket opp dette en gang og etter hva jeg husker så er det ett forsikringsselskap som står bak garantien i Tyskland. Jeg tror du kan få dette godkjent, men det er litt problemer med prisenen på verkstedsbesøkene her i Norge. Det er ikke sikkert selskapet godtar så høye priser. En velformulert søknad til BMW Norge kan du/verkstedet prøve deg på. Kan hende de blir med på noe av regningen! Sry for ett vagt svar, men kan gjerne undersøke litt for deg, men har det veldig travelt i dag!!
Gunnar Skrevet November 3, 2010 Forfatter Skrevet November 3, 2010 Takk for det. Mye om og men rundt dette tydeligvis. Det kan se ut som Norge er dratt ut av denne avtalen her i senere tid, som gjelder overalt ellers i Europa. Det gjelder en "loaded" E91 min far har tatt inn. Vedkommende gærning som kjøpte den ny har kryssa på alt som var å krysse på...
Skands1 Skrevet November 3, 2010 Skrevet November 3, 2010 Har vært borti denne problemstillingen - kjøpte bil fra Tyskland hos merkeforhandler med Premium garanti og var i god tro at denne naturligvis måtte gjelde også i Norge. Og ganske typisk fikk jeg problemer med bilen etter 1 mnd med noe som var en typisk garantisak. Men beskjeden fra merkeforhandler Bavaria i Norge var at ved Premium garanti måtte jeg forholde meg til forhandleren, da det er FORHANDLEREN som gir garantien, og ikke fabrikken. Så den feilen måtte jeg betale selv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå