Gå til innhold

BMW Premium Selection fra Tyskland - gyldig i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier, om en kjøper en Premium Selection bil i Tyskland, som da altså har garanti (Europlus?), kan en da bruke denne garantien hos norske BMW-forhandlere?

Er det forhandleren eller BMW AG som gir denne garantien?

Forhandleren i Tyskland sier nemlig at denne garantien opphører når bilen blir tatt ut av EU - og da altså Norge, Danmark og Sverige var null problem.

Skrevet

Er bilen din over 2 år? Regner med det.

Jeg mener å ha sjekket opp dette en gang og etter hva jeg husker så er det ett forsikringsselskap som står bak garantien i Tyskland. Jeg tror du kan få dette godkjent, men det er litt problemer med prisenen på verkstedsbesøkene her i Norge. Det er ikke sikkert selskapet godtar så høye priser. En velformulert søknad til BMW Norge kan du/verkstedet prøve deg på. Kan hende de blir med på noe av regningen!

Sry for ett vagt svar, men kan gjerne undersøke litt for deg, men har det veldig travelt i dag!!

• 2 weeks later...
Skrevet

Takk for det. Mye om og men rundt dette tydeligvis. Det kan se ut som Norge er dratt ut av denne avtalen her i senere tid, som gjelder overalt ellers i Europa.

Det gjelder en "loaded" E91 min far har tatt inn. Vedkommende gærning som kjøpte den ny har kryssa på alt som var å krysse på...

Skrevet

Har vært borti denne problemstillingen - kjøpte bil fra Tyskland hos merkeforhandler med Premium garanti og var i god tro at denne naturligvis måtte gjelde også i Norge. Og ganske typisk fikk jeg problemer med bilen etter 1 mnd med noe som var en typisk garantisak. Men beskjeden fra merkeforhandler Bavaria i Norge var at ved Premium garanti måtte jeg forholde meg til forhandleren, da det er FORHANDLEREN som gir garantien, og ikke fabrikken. Så den feilen måtte jeg betale selv... :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...