Daniel84 Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 lurer på hvordan det er og bytte hjullageret..der er på en 325.. noen som har tips? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan S Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 Jeg brukte en standard avdrager med to armer. Måtte lage til et lite adapter pga. at det er et stort hull i akslingen. Til dette brukte jeg en skive og en liten bolt. Senteret i lageret ble sittende igjen på ene sida, men det var det bare å bruke hammer og flat meisel for å få av. Ellers er Google din venn, søk på BMW E30 WHEEL BEARING DIY. Fant bla. denne, men har ikke lest den: http://e30world.com/suspension/BMW-E30- ... eplacement Du må ha en stor pipe også, 32mm eller noe slikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TM custom Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 veldig lett faktisk. men det ikke så billig for navet, lageret og abs krona er i en del. du tar av caliperen og skiven så bruker du en litt kraftig muttertrekker for å få av navbolten som er på 36mm. så bruker du en avdrager på navet og drar hele greia av. så er det bare å trykke på det nye og setter sammen igjen. Navbolt: 335Nm Bremseskive til nav: 16Nm Bremseholder til nav: 123Nm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel84 Posted October 21, 2010 Author Share Posted October 21, 2010 Nyttig info gutter ! var vell 1300kr jeg betalte på gs for lageret ink frakt..må bare få færdi denna turnusen nå, så blir d nytt lager og vinterdekk på bilen !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
engen90 Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 I og med at du alt har kjøpt lager er detta kanskje litt kjip info, men koed tar 380 kroner for framhjulslager. Når jeg bytta trengte jeg ikke noen avdrager heller, lageret var så å si bare og dra av. (værre å bytte bak) Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddis Posted October 22, 2010 Share Posted October 22, 2010 Ikke sammenlikn uorginale lagre med orginale. Det er stor forskjell. Jeg kjøper bare orginale hjullagre fra nå av. Spør man mange her på forumet vil de si det samme... holdbarheten på noe av det uorginale er hårreisende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboLag Posted October 22, 2010 Share Posted October 22, 2010 stor nok pipe, latmann, dor+hammer, og en glidehammer var det jeg brukte, tok IKKE lang tid.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen Lie Posted October 22, 2010 Share Posted October 22, 2010 Har også brukt koed sine, å de holder mer enn nok mål for min del, mtp at man får nesten 3 lager for samme prisen som ett på GS... Er heller ingen sak å bytte nei Metodene er jo beskrevet over her, så det går nok bra Link to comment Share on other sites More sharing options...
engen90 Posted October 22, 2010 Share Posted October 22, 2010 Ikke sammenlikn uorginale lagre med orginale. Det er stor forskjell. Jeg kjøper bare orginale hjullagre fra nå av. Spør man mange her på forumet vil de si det samme... holdbarheten på noe av det uorginale er hårreisende. Nå koster jo gs sitt uorginale 1300 og deres orginale koster 1600 (sånn ca.) Så regner med det var uorginalt han hadde kjøpt. Kvaliteten på uorginalt kan jeg ikke si noe om, men mitt har holdt en månde nå da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now