Gå til innhold

bytte av hjullager høyre fram e30


Daniel84
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg brukte en standard avdrager med to armer. Måtte lage til et lite adapter pga. at det er et stort hull i akslingen. Til dette brukte jeg en skive og en liten bolt. Senteret i lageret ble sittende igjen på ene sida, men det var det bare å bruke hammer og flat meisel for å få av. Ellers er Google din venn, søk på BMW E30 WHEEL BEARING DIY. Fant bla. denne, men har ikke lest den:

http://e30world.com/suspension/BMW-E30- ... eplacement

Du må ha en stor pipe også, 32mm eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig lett faktisk. men det ikke så billig for navet, lageret og abs krona er i en del. du tar av caliperen og skiven så bruker du en litt kraftig muttertrekker for å få av navbolten som er på 36mm. så bruker du en avdrager på navet og drar hele greia av. så er det bare å trykke på det nye og setter sammen igjen.

Navbolt: 335Nm

Bremseskive til nav: 16Nm

Bremseholder til nav: 123Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sammenlikn uorginale lagre med orginale. Det er stor forskjell. Jeg kjøper bare orginale hjullagre fra nå av. Spør man mange her på forumet vil de si det samme... holdbarheten på noe av det uorginale er hårreisende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også brukt koed sine, å de holder mer enn nok mål for min del, mtp at man får nesten 3 lager for samme prisen som ett på GS... Er heller ingen sak å bytte nei :) Metodene er jo beskrevet over her, så det går nok bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sammenlikn uorginale lagre med orginale. Det er stor forskjell. Jeg kjøper bare orginale hjullagre fra nå av. Spør man mange her på forumet vil de si det samme... holdbarheten på noe av det uorginale er hårreisende.

Nå koster jo gs sitt uorginale 1300 og deres orginale koster 1600 (sånn ca.) Så regner med det var uorginalt han hadde kjøpt. Kvaliteten på uorginalt kan jeg ikke si noe om, men mitt har holdt en månde nå da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...