jossebass Skrevet Oktober 23, 2010 Skrevet Oktober 23, 2010 Hei! Har en 530i A -93 mod som jeg har problemer med utlading av batteriet på. Vi har lokalisert at det er sikring nr 20 som er problemet, og har koblet et rele til denne kretsen for å teste om vi berger strømmen da, og det gjør vi. Noen som vet hva denne kretsen går til og hva som er en sannsynlig strømtyv? Har også problem med å regulere tempraturen i kupeen på førersiden i denne bilen, hva kan være problemet her? Takknemlig for svar!
jossebass Skrevet Oktober 24, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2010 Ingen som vet hva sikring nr 20 går til på denne bilen??
icemanM5 Skrevet Oktober 26, 2010 Skrevet Oktober 26, 2010 Hvis du har lokket til sikringsboksen din, så ser du inni der hva det står på sikring nr.20. Skriv det inn her, så skal du se at du får litt mer hjelp.. MVH
tonyku Skrevet Oktober 26, 2010 Skrevet Oktober 26, 2010 Henger meg med på denne siden jeg sliter med det samme problemet. Kjørecomputer og AC detter ut om denne sikkringen fjernes. Bavaria mente det var det "sverdet" som står ved kupefilter/varmeapparatradiatoren som stjeler strøm. Litt vanskelig og finne ut av, napper du ut kontakten til den motstanden funker ikke varmeapparat.
jossebass Skrevet Oktober 26, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2010 Sikring nr 20 går til aircondition og varmeapparat samt oppvarmet bakrute. Har søkt litt inne på denne siden og ser at på e 39 er det en del problem med motstanden på varmeapparatvifta som kan gi utlading av batteriet, har forstått det slik at da går vifta kun på trinn 4. På min bil er det derimot klimaanlegg med trinnløs regulering av vifta, vet ikke om den da har den samme motstanden som har forårsaket problemene på e 39. Som omtalt tidligere er det også problem med å få regulert tempraturen på førersiden, noen som vet om det evnt kan ha med dette å gjøre. Er vel en magnetventil som sitter og regulerer tempraturen vil jeg tro.
tonyku Skrevet Oktober 26, 2010 Skrevet Oktober 26, 2010 Denne magnetventilen som du beskriver sitter ganske tett oppe i frontruta på min. På sjåfør side i nærheten av diagnosestikkene. Jeg har målt det som går ant å måle der med multimeter å dette tar ikke strøm. Jeg har og problemer med tempreguleringen og jeg har trinnløs vifte. Det sverdet jeg nevner ser sånn ut: Jeg har også feilsøkt med multimeter på alt som har med kjørecomputer å gjøre. Finner ingen strømtyver der heller. Så jeg er 100% sikker på at det har med klima/ac å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå