Gå til innhold

m52b28 med m50b25 innsug og ledningsnett.


BMWBenny
 Share

Anbefalte innlegg

Kræsjer den komboen jeg har når det kommer til lambdasondene? Bare satt å titta litt på realoem.com Og ser at m50 har 1stk lambdasonde litt lenger bak på eksosen. og m52 har 2 stk ved manifoilen. Henta meg akkurat en m52b28 med m50b25 innsug og ledningsnett. Lamdasondene er kluppet ledningene på. Så tenkte handle 2 nye.

Men hvordan går det når motoren har innsug og ledningsnett fra m50? For da er det vel bare 1 stk lambda kontakt. og m52 har jo 2 stk.

Nå har ikke jeg sett på detta i praksis, men er jeg inne på noe her? eller er jeg helt på tur? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig ingen problem dette, med mindre eksosen er fra en 328. Du har vel motorstyring og ledningsnett fra M50B25 for å så unngå EWS. Siden M50 hjernen bruker kun en lambdasonde, så bruker du kun ett.

Hvor mye det har å si om lambdaen er rett etter den ene eksosmanifolden istedenfor å være nærmere katalysatoren aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har manifoilen ifra 328'n, og der sitter det jo 2 stk lambda'r. Kan vel kanskje gjøre det så lett som at jeg kun kobler til den ene, og bare lar den andre være utilkoblet?

Hadde vært flottt om det funka greit da :D

Jeg sjekka delenummeret på den som sitter i nå. og det var den typen lambdasonde som ble produsert frem til 9/1995, har det noen betydning om jeg bruker den som kom etter 9/1995? Noen fysisk forskjell? :) Har en på hånda seru:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...