Gå til innhold

BMW 525TDSA e34.


balboa1987
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har en 525TDSA som er chippet. Tenkte en kveld her at jeg skulle prøve å "burne". D gikk greit.. helt til bakhjulene begynte å hoppe, etter det så er automaten helt vill.. girer når den selv vill osv. Noen som har tips for å få bukt med dette, eller om eneste løsning er å bytte girboks.? Hvilke automat kasser går på disse motorene, går d an å sette på en kraftiere? evt fra 535 el.lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å koble av batteriet over natten f.eks og se om det hjelper med nullstilling? Husker ikke hvor lenge det skal egentlig ta, men det burde nok være mer enn tilstrekkelig.

Nå herjer jeg ikke med bilen min så mye at jeg vurderer å "burne" på asfalt (antar det var det du gjor siden du skriver at bakdekkene hoppet), men det hjalp meg et par ganger sist vinter da veiene var konstant dekket av en del snø og masse klinkeris og jeg måtte være røff til tider slik at kassen gikk i nødmodus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Min går i nødmodus enkelte ganger bare med vanlig kjøring. Men tror kanskje clutchplatene i 1" gir har brent seg. Drar på så kan giret slippe, og vibrerer noe helt sinnsykt. Enkelte ganger kommer jeg meg ikke av flekken..! Har vurdert å bygge om til manuell, da den tåler noe mer! Skal være mellom 170-190Hk med chippen. Og girkassen har vært skiftet like før jeg kjøpte bilen. Men vet ikke helt hvor mye jobb det er å bygge om? evt hvor mye av deler jeg trenger..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...