Gå til innhold

Toppakningsett til min e34


IMF
 Share

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Jeg har et problem med BMW`en min (e34, 520i, 1994). Den begynner å koke på tomgang, og når jeg kjører sakte i kø.. Vanlig kjøring er helt normal, med fin temperatur.

Jeg tror at toppakningen har gått`an, eller kankje noen har samme problem uten at det er pakningen som har røket?

Termostaten er ny, så den kan utelukkes...

Kan noen linke meg til et firma som selger billig men bra? :)

På forhånd, takk :)

EDIT: Det kommer varme fra varmeaparatet. Jeg har søkt litt på forumet og funnet ut det er mange som har koke problemer, og at kankje ikke pakningen er gåen likevel, men jeg trenger å lufte grundig. For saken er den at det ikke er vann i oljen, ei kommer det vann ut av eksosen.

Men forslag er likevel velkommen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville ha sjekka kjølevifta.. Den sitter på en viskosedel som skal stramme og dra med seg vifta når tempen blir høy nok....

Når motoren din er kald, så skal det være svak/litt motstand når du prøver å dreie på vifta.

Når motoren er varm, skal det være vanskelig/tungt å dra vifta rundt...

Du kan jo sjekke dette, og se om det gjør deg noe klokere....!? :)

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kankje du er inne på noe der. På varm motor var det ikke motstand i vifta i det hele tatt. Men hvor sitter denne reima som styrer dette? Dessuten går vifta hele tiden. På kald motor også. Det er ikke slik at den slår inn på en gitt temperatur, men kankje det skal være slik på bmw? Detter min første bimer, så jeg vet ikke noe:)

Takker for hjelpen så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...