Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som gjør at bakdekkene slites unormalt mye på innsiden bak :twisted::twisted: ?

Kan det være en foring eller 2?

Er ikke så lenge siden den var på firehjulskontroll (7-8 mnd)...

Skrevet

Det gjør vel alle E39 har jeg oppfattet. Mener det er en foring i bakstillingen som forårsaker en off-vinkel, slik at de slites på innsiden. Det blir også slik om du kjører med brede felger.

Skrevet

Har du papirene fra firehjulskontrollen?

Har de justert camber bak? Hva er før og etter?

Justerte min til minst mulig camber og sliter nå mye mindre på innsiden bak.

Skrevet
Det gjør vel alle E39 har jeg oppfattet. Mener det er en foring i bakstillingen som forårsaker en off-vinkel, slik at de slites på innsiden. Det blir også slik om du kjører med brede felger.

jaja. jeg har e39 og jeg har kjørt på samme dekk 2 sessonger nå.. man kan ikke se anntydning til slitasje noe sted, så det er nok noe galt med foringa i bakakslen på han skallen`s bil

Skrevet

Eg kjørte 3 sesonger med E39 som var senket 45/35 og med 265/35-18 bak. Sleit mye dekk fram til eg bytta to foringer i bakstilling og hadde 4-hjulskontroll. Sleit ikkje dekk i det heile tatt etterpå.

Skrevet

Hmmmm...jaok...

Nå har ikke jeg noe brede dekk akkurat...(215/50-17)

Så da regner jeg med at det må være de foringene i bakstillinga,men hvilke?

Noen som vet hva de kan koste, eventuelt hva et verksted tar for jobben.

Delene kan jeg bestille selv fra koed, men vet ikke hvilke det er, eller hvor

mye arbeid det er å skifte dem...takk for tips :D[-o<

Skrevet

Disse to kan du prøve å bytte først:

billede.asp?x=105&billede=3677_1_53759.jpg&map=1

billede.asp?x=150&billede=3677_1_54846.jpg&map=1

Heter "knirkeforing" og integralledd.

Delenr. www13001 og www13002 på Koed.

Knirkeforing kan være vanskelig uten riktig verktøy selv. Søk på forumet her, ligger endel tråder ute om bytte av denne foringen.

Skrevet

Foringene som Mikael-B viser til har eg skifta 2 ganger de siste 5 åran. Når kula blir dårlig får du sideveisbevegelse under kjøring, som gir økt slitasje. Kan ikke kompenseres på hjulstillingskontroll.

  • 3 weeks later...
Skrevet

Var faktisk ingen ledd eller noen slags oppheng som var defekte...

Var på bmw-verkstedet jeg fikk skiftet en del under bilen, og tatt 4-hjulskontroll...

Det viste seg at det var bare en ny 4-hjulskontroll som måtte til...

Lurer egentlig på om de kanskje kunne ha stilt inn hjulene litt feil sist :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...