Jump to content

hei..lurte litt på turbo bygg av s50b32..hva som må til??


morten325i
 Share

Recommended Posts

Bytte stempel og råder, samt at en normal "overhaling er å anbefale. Nye lager, pakninger, ventiltetninger, kontrollere ventilstyringer og ventiler, kontrollere og eventuellt bytte register...

Originalinnsugene på s50 har lyst å sprekke hvis de får en del ladd, men vanskelig å si hvor grensa går. Går sikkert fint om man ikke skal langt over 500hk. Skal du over 600hk på Bf98 så må du nok bytte kammer på denne også. S50b30 er det ihvertfall problem å passere 600hk med originale kammer. Vet ikke hvor stor forskjell det er på kammene i b30 og b32, men nye kustom kammer får du for rundt 10 lapper. Jeg ville byttet kammer uansett hvis jeg skulle over 500hk i en s50, for de er er veldig raske å komme med tenningsbank, tåler veldig lite tenning, og dette har kammene det meste av skylda for.

Men gjør man tingene riktig så er s50 en hårete motor å kjøre turbo på! :)

mvh

Joachim

Link to comment
Share on other sites

takk takk...

med andre ord d blir å gå en del penger vist man skal ha turbo på en slik motor..

har m30 turbo nå..så hadde jeg en kompis som skulle sele en hel dele bil så tenkte det kun ha vore arti med en slik turbo motor..

men vill tru jeg heller overhaller m106 motoren iastede :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...