oleo Skrevet Oktober 25, 2010 Skrevet Oktober 25, 2010 En kamerat skiftet akkurat motor i en 98mod E39 520ia Touring. (byttet til identisk motor - enkel Vanos) Han beholdt girkassen fra den gamle, men byttet motor inkl. El-ledningene. Når han skulle starte så lyste ikke P i dashbordet og startsperren trådde dermed i kraft. Jeg kjørte en diagnose på den og den fant rundt 10 feil som den resatte og ingen feil dukket opp på nytt. Men resultatet var det samme - ingen P og ingen start. MEN... vi tittet litt rundt EMC enheten og plutselig startet den... og like plutselig død igjen. Når den starter så blinker varsellampa for Girkassa av og på når vi roter med ledningene... Det kan virke som det er en kontaktfeil rundt EMC en eller annen plass, men det er slett ikke lett å lokalisere hvor! Er det noen som kjenner til en kontakt/kontaktpinne som kan lage dette feilsymptomet?
oleo Skrevet Oktober 25, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2010 Har ikke glemt en jordkabel et sted? Si det... er jo mulig. Men det rare er jo at når vi rugger litt i kontaktene som står i området rundt hjernen og den starter så ser "alt" ut for å fungere perfekt... inntil man rugger i ledningsnettet igjen! Finner ingen løse ledninger og det er bare såvidt vi trenger touche kablene før feilen kommer og går. Hadde en jordleding vært "glemt" så forventer jeg vel at feilen burde vært konstant!
oleo Skrevet Oktober 25, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2010 Nja, kan jo ligge inntil og gnisse? Godt poeng! )
RaymondJ Skrevet Oktober 26, 2010 Skrevet Oktober 26, 2010 Ser for meg en jordkabel som ikke er skrudd fast, men bare ligger løst inntill. Evt. KAN dere feks ha skrudd fast en jordkabel på feil sted, slik at hjernen/noe får dårlig jord gjennom noe annet. Hørt mye rart oppigjennom, motorer som har fått jord gennom gasswiere, chokewire (dengang det fantes) osv. Da vil du kunne få mye rare feil med symptomer som kommer og går. Prøv å ha fokus på hva dere har satt i bilen fra den nye motoren, og hva dere har skrudd på.
oleo Skrevet Oktober 26, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2010 Han påstår at han ikke har gjort noe annerledes enn originalt. Det er identisk ledningsnettverk på ny og gammel motor. Alle ledninger skal være festet og ingen ledninger er festet på ny plass ift originalt.
oleo Skrevet Juli 15, 2011 Forfatter Skrevet Juli 15, 2011 Oppdatering: Har glemt å si hvordan denne gikk... bare sånn for historikken sin del Løsningen hans ble å bytte girkasse til den kassa som fulgte "nye" motoren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå