kabeldeigen Skrevet Oktober 26, 2010 Skrevet Oktober 26, 2010 Yo alle mann.... Tok en liten vinter sjekk i motorrommet idag på bilen..... Åpnet beholderen til ATF påfyllingen, og så at det var nokså lavt nivå på denne. Så det jeg lurer på om noen som vet hvilke type som skal brukes, og om det er bare å etterfylle en skvett uten noe mikk/makk? Eller er det noe jeg må ta hensyn til, tips/triks osv.... Bilen det gjelder er en 523IAT, 99 mod... Først bil med automatkasse, så er litt usikker Takker for svar........
RaymondJ Skrevet Oktober 26, 2010 Skrevet Oktober 26, 2010 Du har nok IKKE noe sted du fyller på olje til automatkassa i motorrommet. Finnes heller ikke peilepinne til olja på automaten. Det du derimot HAR som du sikkert har sett, er beholderen til servoen, og den skal det være ATF olje på. Husker ikke helt i farta hva slags olje servoen skal ha, men ikke vanlig Dextron 3. Du kan gjerne bruke det, men da må/bør du skylle ut all den gamle olja.
kabeldeigen Skrevet Oktober 26, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2010 OK, så feil kan man ta....Ja, er lurt å spørre en gang for mye en en gang for lite. Trodde virkelig ATF stod for Automatic Transmission Fuel. Ja ja, lærer så lenge man lever....
RaymondJ Skrevet Oktober 26, 2010 Skrevet Oktober 26, 2010 Du har helt rett, ATF står for nettopp det, men det er beholderen til servoolja. Og Servoolje=ATF=Automatolje. Du KAN sikkert fylle på helt vanlig Dextron 3, men skal du følge boka og BMW sine anbefalinger, så er det sikkert noe annet du skal ha. Så litt opp til deg hvor nøye du vil være
DannyRS Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 Fluid, ikke Fuel. Altså automatic transmission fluid. Sjekk på castrol.com for riktig type!
hon Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 Det står kanskje en kode på lokket. Jeg bruker CHF11 S på min 98 mod. Kjøper hos forhandler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå