Gå til innhold

Bytte av toppakning?


koll
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! Har nettopp kjøpt meg en E34 520it. Er storfornøyd med bilen, kosmetisk veldig fin, gått lite og tight og fin å kjøre. Med på kjøpe fikk jeg noe småting som jeg ikke var helt klar over. Fikk nettopp vite at det var antydninger til HC (Hydrokarboner) i kjølesystemet. Har også blitt litt groms i kjølevæsken. Dette skyldes vel mest sansynligvis for at toppakningen holder på å bli gåen. Har fptøvrig ikke noe problem med å starte den, uten om da den har stått et par dager, da merker jeg at den er litegrann treigere. Men det er nesten umerkelig.

Det jeg lurer på er om hva som må til for å fikse dette, om det bare er til å å kjøpe en pakning, for så å skifte. Eller om dette er noe man må være veldig forsiktig med? Har lest noen plasser at man av og til må til med sliping av toppen og andre skader som har forekomt av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet så trenger du ikke gjøre noe spesielt annet enn å bytte pakningen. Hvis motoren har kokt noen ganger kan det hende toppen har slått sprekker eller blitt skjev. Siden motoren din virker så fint (forutenom pakningen) så tviler jeg på det.

Bytt toppakningen så tut å kjør! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet så trenger du ikke gjøre noe spesielt annet enn å bytte pakningen. Hvis motoren har kokt noen ganger kan det hende toppen har slått sprekker eller blitt skjev. Siden motoren din virker så fint (forutenom pakningen) så tviler jeg på det.

Bytt toppakningen så tut å kjør! :D

Takktakk! :)

Bilen ble temmelig overheta for et par uker siden da vannpumpen røyk. Vet ikke om det kan ha forutsaket noe?

Når det gjelder bytting av toppakning er vel dette en ganske omfattende jobb, eller er det noe jeg selv kunne gjort da jeg ikke har skrudd så mye før? Har lest at de skulle ha 10-15000 for reperasjon, noe som frister lite :shock: . Men lurer på om dette var hvis det måtte sliping og rep. av andre skader som har forekommet av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...