Gå til innhold

Autronic sm4 sprut.


jsr-Racing
 Share

Anbefalte innlegg

Ta deg en tur over til Husnes til Raimond Nordnes, så mapper han det til deg for en billig peng sikkert. Sisst jeg var hos han så kom det en kar fra møre som hadde kjørt hele veien på en map som Raimond sendte til han på mail. De brukte da etter det ca 1.5t på å mappe ferdig den bilen til rundt 500hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det på min E30 med M20 turbomotor. Den fungerer fint, og den er bare mappet av meg og en kamerat på gate. Blir litt knøling til å begynne med, men har du bredbåndslambda til å sjekke blandinga så den er safe og ikke kjører helt bananas-høy tenning, er det ikke vanskelig å få det til. Det går bare med mye tid og enda mer bensin. :mrgreen:

Men for å få den kjørbar, er det ikke no stress. :) Den største fordelen med å bremse i benk/rulle er jo uten tvil at det er mye enklere å se resultatene av endringer man gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur over til Husnes til Raimond Nordnes, så mapper han det til deg for en billig peng sikkert. Sisst jeg var hos han så kom det en kar fra møre som hadde kjørt hele veien på en map som Raimond sendte til han på mail. De brukte da etter det ca 1.5t på å mappe ferdig den bilen til rundt 500hk.

har du nr til raymond?? ja har hørt at han e jævli flik på sm4 sprute..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det på min E30 med M20 turbomotor. Den fungerer fint, og den er bare mappet av meg og en kamerat på gate. Blir litt knøling til å begynne med, men har du bredbåndslambda til å sjekke blandinga så den er safe og ikke kjører helt bananas-høy tenning, er det ikke vanskelig å få det til. Det går bare med mye tid og enda mer bensin. :mrgreen:

Men for å få den kjørbar, er det ikke no stress. :) Den største fordelen med å bremse i benk/rulle er jo uten tvil at det er mye enklere å se resultatene av endringer man gjør.

ok =) ja er best i benk men er jo utroligt artid og gjøre alt selv og få det til og gå bra=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt, ikke minst er det utrolig lærerikt. Jeg skjønte abolutt minimalt av sånt før jeg fikk holdt på med det i x antall timer, nå er det enklere å skjønne prinsippene med motorstyringer generelt.

ja er veldig lærerikt det skal vere sant=) får se hva det blir til mest sansynlig blir det raimond som får jobben vist han tar den=) er greit og vite at man får ut maks og drift sikkert og ikke minst får vit hvor mangen hk det blir ut av det=)

skal skal begynne og montere smidd innmat og og få gjort alt klart med oljeretur fra turboen og slikt så får eg ta sprutet etter hvert =) har hatt det liggen ett par år da det hvar til tenkt kompressor bygget men ble så himmla dyr av han som skulle mappe det at eg bare ga f og kjøpte chip i stede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...