Jump to content

Autronic sm4 sprut.


jsr-Racing
 Share

Recommended Posts

Ta deg en tur over til Husnes til Raimond Nordnes, så mapper han det til deg for en billig peng sikkert. Sisst jeg var hos han så kom det en kar fra møre som hadde kjørt hele veien på en map som Raimond sendte til han på mail. De brukte da etter det ca 1.5t på å mappe ferdig den bilen til rundt 500hk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gjort det på min E30 med M20 turbomotor. Den fungerer fint, og den er bare mappet av meg og en kamerat på gate. Blir litt knøling til å begynne med, men har du bredbåndslambda til å sjekke blandinga så den er safe og ikke kjører helt bananas-høy tenning, er det ikke vanskelig å få det til. Det går bare med mye tid og enda mer bensin. :mrgreen:

Men for å få den kjørbar, er det ikke no stress. :) Den største fordelen med å bremse i benk/rulle er jo uten tvil at det er mye enklere å se resultatene av endringer man gjør.

Link to comment
Share on other sites

Ta deg en tur over til Husnes til Raimond Nordnes, så mapper han det til deg for en billig peng sikkert. Sisst jeg var hos han så kom det en kar fra møre som hadde kjørt hele veien på en map som Raimond sendte til han på mail. De brukte da etter det ca 1.5t på å mappe ferdig den bilen til rundt 500hk.

har du nr til raymond?? ja har hørt at han e jævli flik på sm4 sprute..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gjort det på min E30 med M20 turbomotor. Den fungerer fint, og den er bare mappet av meg og en kamerat på gate. Blir litt knøling til å begynne med, men har du bredbåndslambda til å sjekke blandinga så den er safe og ikke kjører helt bananas-høy tenning, er det ikke vanskelig å få det til. Det går bare med mye tid og enda mer bensin. :mrgreen:

Men for å få den kjørbar, er det ikke no stress. :) Den største fordelen med å bremse i benk/rulle er jo uten tvil at det er mye enklere å se resultatene av endringer man gjør.

ok =) ja er best i benk men er jo utroligt artid og gjøre alt selv og få det til og gå bra=)

Link to comment
Share on other sites

Absolutt, ikke minst er det utrolig lærerikt. Jeg skjønte abolutt minimalt av sånt før jeg fikk holdt på med det i x antall timer, nå er det enklere å skjønne prinsippene med motorstyringer generelt.

ja er veldig lærerikt det skal vere sant=) får se hva det blir til mest sansynlig blir det raimond som får jobben vist han tar den=) er greit og vite at man får ut maks og drift sikkert og ikke minst får vit hvor mangen hk det blir ut av det=)

skal skal begynne og montere smidd innmat og og få gjort alt klart med oljeretur fra turboen og slikt så får eg ta sprutet etter hvert =) har hatt det liggen ett par år da det hvar til tenkt kompressor bygget men ble så himmla dyr av han som skulle mappe det at eg bare ga f og kjøpte chip i stede..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...