Duplex Posted October 27, 2010 Share Posted October 27, 2010 Hadde en merkelig happening midt i ei rundkjøring i dag.. La merke til at det kom en ulyd fra motoren hvis jeg gassa litt, og riktignok etter et par minutter small det.. Jeg kjørte til siden og poppa panseret, da ser jeg at viftebladene ligger spredt i motorrommet :S Det som så ut til ha skjedd er at hele vifta er løs, dermed har den kommet i ubalanse og truffet skruen på slangeklemma til radiatorslangen Hvordan i h. har vifta klart å løsne? Hele reimhjulet virker løst.. Må vel ut å skru løst nedi der straks for å orientere meg mer før jeg bestiller ny vifte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bellen Posted October 27, 2010 Share Posted October 27, 2010 Det er nok vannpumpa di som har tatt kvelden, vifta er skrudd i akslingen på vannpumpa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duplex Posted October 27, 2010 Author Share Posted October 27, 2010 Det er nok vannpumpa di som har tatt kvelden, vifta er skrudd i akslingen på vannpumpa. Men det er ingen lekkasje eller varmgang i motoren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duplex Posted November 2, 2010 Author Share Posted November 2, 2010 Mutteren mellom remskiva og vifta sitter som støpt, har sluppet opp for idèer for å få den av Bruker en 32mm fastnøkkel og et flatjern mellom mutter på remskiva og 32mm'ern for å holde skiva i ro.. Noen andre tips? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bellen Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 Husk på at det er links Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duplex Posted November 2, 2010 Author Share Posted November 2, 2010 Husk på at det er links Ja er klar over det etter mye bannskap klarte jeg å lage sprekk i reimskiva.. skal prøve en gang til med en 10mm fastnøkkel festet på en av mutterne på reimskiva.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts