Gå til innhold

E30 rister i 80km\t


BMW_320icoupe
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nettopp vært og kjøpt meg en E30 cab, reiste til ålesund og hentet den. da jeg prøvekjørte den når jeg kom fram var det noen 175\65-14 gammle piggdekk på den. Jeg hadde med meg opp helt nye felger og dekk til bilen (samme dim som de som stod på), så la om før vi kjørte til bergen. Bilen begynte å riste rundt 80kmt og opp til 90kmt, og da begynner det å avta.

Trudde det kunne være balanseringen på felgene så kjørte inn på dekk1 og fikk de til å avbalansere de på nytt, men det hjalp heller ikke...

Så, noen som vet hva problemet er? evt om det er noe spesielt jeg bør se etter?? er ikke noe risting ved oppbremsing.

Påforhånd takk

Syns det er så rart det begynte etter jeg satt på de nye felgene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem på e39 etter at jeg la om til vinterdekk (stålfelger)

Her rister bilen kraftig fra 90 til 100 så avtar den igjen.

Satte på vinterdekkene i går og har ikke fått sjekket avbalanseringen. Men siden du har prøvd avbalansering og fremdeles har samme problem så kanskje det er noe i samme rettning på min!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde samme probleme på min e30. da var det ubalanse i felgene, og ene felgen hadde fått seg en liten smell.. etter avbalansering ble det mye bedre.

så klarte jeg og slå kraftig bulk på to av felgene (forbanna hull i veien!) da ble det plutsli risting igjen, kombinert med at ene dekket lak, ble det ikke noe tøft og kjøre med.

har du prøvd andre felger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...