Gå til innhold

Vaier gått til åpning av Panseret???? HJELP!

Vegarde39
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Skulle åpne panseret til motoren her i går, men når jeg drar i spaken til venstre nedi gulvet så skjer det ingen ting. hvordan skal jeg få åpna panseret? evtuellt skifta vaier? kan jeg dra i knotten jeg ser i grillern? er jo den som kommer ut når spaken funker... Og jeg kan nå tak i knotten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel to åpningsmekanismer som må aktiveres for å få opp panseret, hvor den ene er å dra i spaken i kupeen, og den andre å dra i "knotten" under panseret i fronten. De har løst alle probleme i disse to trådene, les de så finner du ut hva du skal gjøre : )

http://www.m5board.com/vbulletin/showth ... p?t=112505

http://www.bimmerwerkz.com/forum/5-seri ... 65576.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er heldig så har den røki ved gulvspaken,da kan du demontere spak og fjerne fothviler så kan du dra i vaierstumpen med en tang,Kobling til denne vaieren sitter festet på skjermen innvendig ved luftfilteret,en svart plasthylse som kan åpnes,der går en vaier inn til gulvspak og en vaier ut til åpnemekanismen,enkelt å bytte hvis du fjerner venstre filterboks over påfyllingen til bremsevæske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryker vaieren så har det mest sannsynlig sjedd bak hendelen i kupeen. Skru av fothvileren og se om du får nappet tak i vaieren med en tang. IKKE trekk for hardt så du drar ut vaieren. Det skal ganske mye til at vaieren forsvinner under panseret for den sitter GODT i torpedoveggen. Det vil du finne ut når du får åpnet panseret og skal bytte vaier :) Frem med silikonsprayen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er heldig så har den røki ved gulvspaken,da kan du demontere spak og fjerne fothviler så kan du dra i vaierstumpen med en tang,Kobling til denne vaieren sitter festet på skjermen innvendig ved luftfilteret,en svart plasthylse som kan åpnes,der går en vaier inn til gulvspak og en vaier ut til åpnemekanismen,enkelt å bytte hvis du fjerner venstre filterboks over påfyllingen til bremsevæske.

Samme sjedde meg 14 dager siden, beskrivelsen til bjalle er helt korrrekt , sjekk det han sier

Ny koster wire 280kr og Bavaria hadde dem på lager , så sikkert en vanlig feil.

Hilsen terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...