Steinr Skrevet Oktober 29, 2010 Skrevet Oktober 29, 2010 Hei, har skiftet oksygen sensorer og luftmengdemåler, men sliter fortsatt. Bilen går i perioder bra, men så tuller den seg, går dårlig ved gasspådrag og dør av og til på tomgang. Starter alltid igjen. Har denne også oxygensensorer bak? Skiftet kun 2 foran. WBADM11070GP14027 Tips / forslag mottaes med takk Stein Bergen
E-39 Skrevet Oktober 29, 2010 Skrevet Oktober 29, 2010 Kanskje det kan være Lambda sonde som er defekt. Det er nok en god ide`å feilsøke på et verksted,så slipper du å bruke en formue på å bytte unødvendige deler!
bcrazy Skrevet Oktober 29, 2010 Skrevet Oktober 29, 2010 Kanskje det kan være Lambda sonde som er defekt.Det er nok en god ide`å feilsøke på et verksted,så slipper du å bruke en formue på å bytte unødvendige deler! Lambda sonde=oksygen sensor...
E-39 Skrevet Oktober 29, 2010 Skrevet Oktober 29, 2010 Hehe,det stemmer... husket det like etter jeg sendte den avgårde.
Steinr Skrevet Oktober 29, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2010 Skal sjekke i morgen om det kommer falsk luft inn. Hadde tilsvarende på mercen min da jeg skiftet luftmassesensor. Men der var det en helt elendig overgang fra belg til plastrør. Satt på en ekstra slangeklemme som løste det problemet.. Har ikke skiftet veihussensor (crank position sensor) men har en liggende. Mener symtomene med at den går dårlig ved gasspådrag, er falsk luft, da de andre delene er skiftet.
BMW-E39 Skrevet Oktober 31, 2010 Skrevet Oktober 31, 2010 Jeg hadde akkurat samme problem som deg. Fikk skiftet temperatursensor og kamakselsensor og bilen har fungert helt fint siden.
Steinr Skrevet April 25, 2011 Forfatter Skrevet April 25, 2011 Hvor ligger temperatursensoren? Har du et delenummer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå