Gå til innhold

Bensin pumpen sluttet plutseli å gå ?:/


Raastad
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, parkerte bilen i går og skrudde av tenningen, så neste jeg gang jeg skulle starte bilen så hørte jeg at pumpa ikke gikk å bilen starter men stopper med 1 gang, før så hørte man pumpen gikk når jeg satt på tenningen, det gjør den ikke nå :/ har sjekket sikringene og ingen av dem er godt :/ Hva kan være feilen ?:/ avhennig av bilen :P snakk om E30 med m50b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta en strømtang og mål på ledningene som går inn i pumpa når du skrur på tenninga eller prøver å starte motoren. hvis det ikke kommer noe utslag er det bare å kjøpe ny pumpe ;) pumpa kan også være ødelagt selvom den trekker strøm. Pumpehjulet kan løsne fra motoren.. nå vet jeg ikke helt hvordan pumpene er på Bmw, da jeg jobber hos Møller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kommer vel til pumpa via et lokk under setet? er ihvertfall slik på E34.

Da utelukker du ihvertfall reléer og sikringer om du får spenning her når du slår på tenninga.

Bensinpumper har en tendens til å dø uten forvarsel. Den døde på den ene Blazeren min for en god måned siden. Da hadde den bare stått 5 min når jeg skulle ha den i gang igjen, men da var den helt kaputt.

En bekjent av meg fikk sin E36 hjem ved å ha en til å sitte ved pumpa bak og dunke i den/tanken smått, da det tydeligvis var kontaktfeil i den. Slik at den gikk en liten stund ved hver kakk den fikk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg fikk sin E36 hjem ved å ha en til å sitte ved pumpa bak og dunke i den/tanken smått, da det tydeligvis var kontaktfeil i den. Slik at den gikk en liten stund ved hver kakk den fikk. ;)

Kompis av meg hadde en hammer ligende i bagasjerommet, han måtte gi den et lite kakk før han starta.. Nei, relèet er vel plassen og begynne, og deretter rett på pumpa..

Ingen som har prøvd og demontere en slik pumpe? Og bare overhale den tenkte jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg fikk sin E36 hjem ved å ha en til å sitte ved pumpa bak og dunke i den/tanken smått, da det tydeligvis var kontaktfeil i den. Slik at den gikk en liten stund ved hver kakk den fikk. ;)

Kompis av meg hadde en hammer ligende i bagasjerommet, han måtte gi den et lite kakk før han starta.. Nei, relèet er vel plassen og begynne, og deretter rett på pumpa..

Ingen som har prøvd og demontere en slik pumpe? Og bare overhale den tenkte jeg på.

for å komme til motoren i pumpa må du nok kappe litt, ja #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...