kevin1982 Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 kan man bruke 2,0l hjerne på en 2,8l motor? eller vil det føre til ploblemer? Noen som har noen råd Link to comment Share on other sites More sharing options...
winchester Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Vet E39 528 hjernen er en svakhet, men bytt den ut med en Siemens hjerne med likt ECU nummer, ikke en M52B20-hjerne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kevin1982 Posted November 1, 2010 Author Share Posted November 1, 2010 Vet E39 528 hjernen er en svakhet, men bytt den ut med en Siemens hjerne med likt ECU nummer, ikke en M52B20-hjerne. kan du forklare litt mer. hvordan jeg får tak i sånn simens hjerne med likt ecu nummer. skal jeg ha lik ecu nummer som 2,8 hjernen. jeg er litt blank på dette området. Link to comment Share on other sites More sharing options...
winchester Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 1. ECU (Electronic Control Unit) er det samme som hjerne, bare på engelsk. 2. Ja, du må ha lik hjerne. Er usikker på hvilke nummer 528 har, men dette får du finne ut av selv. Den må hvertfall være Siemens MS42. Link to comment Share on other sites More sharing options...
///Naitsirk Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 2,0 hjerne på en 2,8 vil ikke føre til noe problemer nei, men 2,8 hjerner er ikke vanskelige å få tak i akkurat så kjøp en som hører til motoren. Ms41 til enkelvanos og Ms42 til dobbelvanos. Husk å få kodet inn ny hjerne ellers starter ikke bilen Link to comment Share on other sites More sharing options...
kevin1982 Posted November 1, 2010 Author Share Posted November 1, 2010 2,0 hjerne på en 2,8 vil ikke føre til noe problemer nei, men 2,8 hjerner er ikke vanskelige å få tak i akkurat så kjøp en som hører til motoren. Ms41 til enkelvanos og Ms42 til dobbelvanos. Husk å få kodet inn ny hjerne ellers starter ikke bilen takk takk for tipset. pga bilen ville plustelig ikke starte. så prøvde jeg en 2l hjerne jeg hadde liggene og da startet bilen med engang. men da skal jeg få tak i en Ms 41 simens jeg. takker nok en gang for hjelpen og tipset. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts