Muzz Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Hei. Jeg trenger en rask avgjørelse og håper på å få litt hjelp her av noen som kan litt mer enn meg. Jeg har hatt en BMW 316 E36 med motor M43b16 i 2 år som har kjørt litt over 220 tusen. Den har siden jeg kjøpte den vært preget av at motoren koker og blir varm. Som regel så har jeg tatt med til kompiser som har byttet noen deler som vannpumpa, termostat, vifte, radiator osv..(så denne bilen har kostet meg mange tusen kr). Etter at disse delene ble byttet så fungerte bilen fint i et par mnd før den begynte å koke igjen. Det var ikke før nå i høst jeg hadde den hos NAF og der fant dem ut at det var for mye (et eller annet stoff) i kjølevesken min og at det mest sannsynlig var topppakningen på bilen min som holdt på å ryke. Og jommen, det tok ikke mer enn noen uker før den røk. Da jeg sjekket oljen, hadde den blandet seg med vann. Mitt dilemma er som følger. Jeg har følgende valg. 1) Bytte topppakningen som koster meg rundt 9 tusen. 2) Bytte til en ny motor som har kjørt ca 77 tusen km i følge tidligere eier. Dette koster meg ca 14 tusen. Hva lønner seg og er best? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dav-a Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 skal verksted ta seg av jobb? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muzz Posted November 1, 2010 Author Share Posted November 1, 2010 Det er BMW verksted ja. Men garanterer ikke for nye motor. De sier at nye motoren kan like godt ryke etter noen mnd med kjøring. Jeg får 3 måneder garanti av selger, men han tar ikke kostnad for avmontering og eller ny montering av ny motor. Jeg må dekke alt selv, men får ny motor dersom denne skulle gå til hel***. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muzz Posted November 1, 2010 Author Share Posted November 1, 2010 Ingen som har noe anbefaling å komme med? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmwkizn Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Ville heller ha bytta pakning, men sjekk først om toppen ikke har sprekker eller er skeiv Er den i orden så er det bedre å gjøre det billigst mulig. Dessuten så vet du ihvertfall at DET er i orden etterpå da. Det vet du ikke med en byttemotor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now