Gå til innhold

BMW 316 E36 pakning / ny motor


Muzz
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger en rask avgjørelse og håper på å få litt hjelp her av noen som kan litt mer enn meg.

Jeg har hatt en BMW 316 E36 med motor M43b16 i 2 år som har kjørt litt over 220 tusen. Den har siden jeg kjøpte den vært preget av at motoren koker og blir varm. Som regel så har jeg tatt med til kompiser som har byttet noen deler som vannpumpa, termostat, vifte, radiator osv..(så denne bilen har kostet meg mange tusen kr). Etter at disse delene ble byttet så fungerte bilen fint i et par mnd før den begynte å koke igjen.

Det var ikke før nå i høst jeg hadde den hos NAF og der fant dem ut at det var for mye (et eller annet stoff) i kjølevesken min og at det mest sannsynlig var topppakningen på bilen min som holdt på å ryke.

Og jommen, det tok ikke mer enn noen uker før den røk. Da jeg sjekket oljen, hadde den blandet seg med vann.

Mitt dilemma er som følger.

Jeg har følgende valg.

1) Bytte topppakningen som koster meg rundt 9 tusen.

2) Bytte til en ny motor som har kjørt ca 77 tusen km i følge tidligere eier. Dette koster meg ca 14 tusen.

Hva lønner seg og er best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er BMW verksted ja.

Men garanterer ikke for nye motor. De sier at nye motoren kan like godt ryke etter noen mnd med kjøring.

Jeg får 3 måneder garanti av selger, men han tar ikke kostnad for avmontering og eller ny montering av ny motor. Jeg må dekke alt selv, men får ny motor dersom denne skulle gå til hel***.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller ha bytta pakning, men sjekk først om toppen ikke har sprekker eller er skeiv ;) Er den i orden så er det bedre å gjøre det billigst mulig. Dessuten så vet du ihvertfall at DET er i orden etterpå da. Det vet du ikke med en byttemotor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...