Bjrnar89 Posted November 3, 2010 Share Posted November 3, 2010 Skal sveise inn ny kanal bak på min e34. Da den gamle begynner å bli litt rusten. Ser mange andre også har dette problemet. Tar gjerne imot tips for at det skal bli best mulig. Hva er den slangen som ligger inne i kanalen? Hva bruker man for å få det tett i mellom punktsveisene? Har sett flere bruker false/stanse maskin. Bør man false kanalen når man skal sveise inn den nye biten, eller sveiser man butt i butt? Har tilgang til et mig sveiseapparat. Så har jeg bestilte nye kanal bakpart fra koed idag venstre, slik det er idag. høyre, slik det satser på å få det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
winchester Posted November 3, 2010 Share Posted November 3, 2010 Når det ser slik ut ville jeg nesten vurdert helsveising, ikke bare punkting som normalt. Det man tetter med er bodykitt, epoxy grunning, tectyl, filler og lakk - i den rekkefølgen. Den slangeenden du ser der er antakeligvis drenering fra takluke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjrnar89 Posted November 7, 2010 Author Share Posted November 7, 2010 1. Flenser man kanalen og sveiser med overlapping, elller bør man sveise butt i butt? 2. Hva er bodykitt? 3. Grunning/primer http://www.odegard-lakk.no/default.aspx ... oduct=8224 er denne grei? 4. Hvordan sparkel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts