Gå til innhold

E39 iA med gir problemer


roten
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har ett problem som har dukket opp noen ganger nå.

Er ute å kjører, akselerer meg opp i fart i 3 gir i Drive, men bilen vil ikke shalte opp i 4 :o Av og til må jeg hjelpe til med steptronicen.

Får ikke opp noen feilmeldinger på kassa heller, slår seg ikke over i nødprogram.

Ligger bare å suller på mellom 3500 omdr og 4000 omdr.

Bilen indikerer på at det er på tide med en service, men kan det ha noe med det å gjøre?

Takker for alle svar som kan føre til oppklarelse i dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lufttrykket på dekka er likt på begge sider av bilen?

En kammerat av meg oppdaget at bilen ikke vil gire da han kjørte med ett reservehjul på venstre bakhjul.

Bavaria kunne bekrefte att siden bilen hadde forskjellig rullediameter på hver sin side av bilen, trodde bilen den kjørte i sving, og ville av den grunn ikke gire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme problem på min for noen år siden, det som da gjorde feilen var defekt abs-hjulsensor h. s. foran

Okei, skal sjekke oppp i det da jeg ;)

Kan jo hende at det er en abs sensor som har tatt kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lufttrykket på dekka er likt på begge sider av bilen?

En kammerat av meg oppdaget at bilen ikke vil gire da han kjørte med ett reservehjul på venstre bakhjul.

Bavaria kunne bekrefte att siden bilen hadde forskjellig rullediameter på hver sin side av bilen, trodde bilen den kjørte i sving, og ville av den grunn ikke gire.

Kjører med reserve dekk framme på høyre sia.

Mener det er samme dimensjon, altså 205/55-15.

Var mørkt da, så kan jo hende jeg så feil :P

Men vet iallefall at det er samma type felg som vinterfelgene jeg har da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! jeg har fått det samme problemet, at automaten kassen girer opp til 3 gir også stopper den sliter litt også opp til 4 gir. jeg har hatt nettopp service på bilen også har jeg byttet ut abs føler VF kjøpt fra GS. Feilen med Automaten kom opp da jeg hadde byttet føleren før det funket alt bra. jeg må dessverre bytte føleren igjen så vil det fungere normalt igjen. nå slår abs også unormalt flere ganger inn når jeg bremser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! jeg har fått det samme problemet, at automaten kassen girer opp til 3 gir også stopper den sliter litt også opp til 4 gir. jeg har hatt nettopp service på bilen også har jeg byttet ut abs føler VF kjøpt fra GS. Feilen med Automaten kom opp da jeg hadde byttet føleren før det funket alt bra. jeg må dessverre bytte føleren igjen så vil det fungere normalt igjen. nå slår abs også unormalt flere ganger inn når jeg bremser.

Hadde samme feil med automaten jeg, fikk opp ABS lys periodisk men girkassen trøblet selv om lyset var slukket.

Skiftet venstre fremme og alt OK

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme problem på min for noen år siden, det som da gjorde feilen var defekt abs-hjulsensor h. s. foran

Jeg har samme problemet nå og har en gåen ABS sensor. Merkelig, skjønner ikke at kassen bruker ABS sensorene til noe. Men men, jo mer jeg undersøker jo mer tyder på at det er ABS sensor som gjør at kassen ikke girer fra 2. til 3.

Men fatter ikke hvorfor det funker på alle andre gir om det er ABS sensoren som er problemet. Da skulle den vel ikke giret fra 1. til 2 og 3. til 4 osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nå både tatt pluggen på abs/acs enheten og prøvd å kjøre da å så får jeg samme feilen. alle har sine meninger her noen sier til meg tett katalysator kan det være han ene sier at plugg av minus pole på batteriet så fungere det den siste mente gir olje skift kan være det å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk byttet ABS sensor i går og kan bekrefte at min girer helt normalt igjen, alt er peaches igjen.

Fan heller, min neste bil skal bli en 1934 T-Ford eller noe, fuel in exhaust out. irriterende når alt er så intergrert at når en liten filleting ryker skal andre ting slutte å fungere som de skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...