RaymondJ Skrevet November 8, 2010 Skrevet November 8, 2010 Da lærte jeg noe idag gså. Når jeg ser på ohmverdiene så skal de vel ikke være så lave på ABS sensorene heller, så burde jo ha skjønt det.
BMWdrift Skrevet November 9, 2010 Forfatter Skrevet November 9, 2010 vilke ohm verdier skal det være på abs sensorene?
Martin80 Skrevet August 11, 2012 Skrevet August 11, 2012 er på den sentralen man skal måle ja Er det sikkert at ABS/ASC-styreenheten tåler å bli ohmet?
///Aequitas Skrevet August 12, 2012 Skrevet August 12, 2012 Det skal den da tåle. Men jeg hadde valgt å overhale styreenheten. Standar problem på e39, og ikke akkurat så billig om man skal kjøpe ny.
ProjectE39 Skrevet August 12, 2012 Skrevet August 12, 2012 ABS-modul er standard problem på E39 preface, det ble greit etter de begynte å bruke ren sølvlodd på modulene fra 2001. Jeg har byttet min til en brukt en fra en 2002-mod som ikke hadde gått så langt pga stor skade. Har fungert greit den, betalte 1500 spenn pluss koding.
Martin80 Skrevet August 12, 2012 Skrevet August 12, 2012 Koding er selvsakt nødvendig. Trenger man egentlig kode hvis brukt styreenhet kommer fra bil med samme motor/gir/ASC/årsmodell?
///Aequitas Skrevet August 12, 2012 Skrevet August 12, 2012 Egentlig ikke, men det kan oppstå at man må kode om ja. Måte værtfall det på min e39.
Martin80 Skrevet August 12, 2012 Skrevet August 12, 2012 Egentlig ikke, men det kan oppstå at man må kode om ja.Måte værtfall det på min e39. Ok, BMW har ihvertfall kodet den brukte jeg satt på. Men ABS er fortsatt ikke iorden, tikking ved vanlig bremsing og etter noen km kommer lampene på og systemet skrues av. Carsoft viser error kode 66, som jeg antar betyr: "Wheel sensor rear right or wheel speed sensor power supply". Har skiftet sensor høyre bak, uten bedring. Har nå ohmet ABS-styreenhet pin 30-31(HB), 13-29(VB), 15-16(HF), 12-28(VF) og ohmet tilsvarende hull i kontakten ut mot sensorene som jeg mener representerer hvert sitt hjul. Alle 4 hadde tilnærmet samme ohm-verdier på styreenheten og tilnærmet samme ohm-verdier på kontakten ut på sensorene. Har også gjordt ren sensorer/anlelggsflater. Sjekket alle sikringer over hanskerom og over batteriet. Kan jeg nå være sikker på at ABS-problemet ikke ligger i styreenhet eller sensorer eller ledninger/koblinger? Slik at det må være noe galt med en av ringene i ett av hjullagerne?
BMWdrift Skrevet August 14, 2012 Forfatter Skrevet August 14, 2012 sendte abs modulen min til innosound i sverige for reparation. dekosta ca 2800kr inkludert frakt og toll. modulen funker som faen og og de var kjappe med å reparere og sende den tilbake
Martin80 Skrevet August 14, 2012 Skrevet August 14, 2012 sendte abs modulen min til innosound i sverige for reparation. dekosta ca 2800kr inkludert frakt og toll. modulen funker som faen og og de var kjappe med å reparere og sende den tilbake Ok, men åssen vet man sikkert at abs modulen faktisk er gåen?
BMWdrift Skrevet August 15, 2012 Forfatter Skrevet August 15, 2012 sendte abs modulen min til innosound i sverige for reparation. dekosta ca 2800kr inkludert frakt og toll. modulen funker som faen og og de var kjappe med å reparere og sende den tilbake Ok, men åssen vet man sikkert at abs modulen faktisk er gåen? ta en diagnose
Martin80 Skrevet August 18, 2012 Skrevet August 18, 2012 sendte abs modulen min til innosound i sverige for reparation. dekosta ca 2800kr inkludert frakt og toll. modulen funker som faen og og de var kjappe med å reparere og sende den tilbake Ok, men åssen vet man sikkert at abs modulen faktisk er gåen? ta en diagnose Så vidt jeg vet får man ihvertfall ikke nødvendigvis opp en egen kode for at styreenheten er gåen selv om den er gåen..men man får error kode®.. Har tatt diagnose, som viser error kode 66, som ifølge nettet betyr: "Wheel sensor rear right or wheel speed sensor power supply"..dette KAN vel skyldes feil på styreenhet, men jeg vet ikke?
ProjectE39 Skrevet August 19, 2012 Skrevet August 19, 2012 Om ABS-modulen er gåen vil man i 99% av tilfellene få feilkode P0600 Serial Bus communication failure eller noe slikt. Ofte fører det til feil på en inngang, og man får en følgefeilkode, som hos meg. Fikk P0500 samtidig, som er main speed sensor eller noe slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå