ferieguru Skrevet November 7, 2010 Share Skrevet November 7, 2010 Hei! Kjøpte meg en liten bruksbil, som det var lagt opp en del stereo komponenter i, men ikke koblet til. Det er en 1000W - 4 kanals forsterker, en monoblokk (effekt ukjent), 2 høyttalere i dash, 2 i dørene fremme, 2 i dørene bak, og 2 6x9 i hattehylla. De 4 høyttalerene forran er av merket Pioneer, og bak er det VDO mener jeg, men hvilken modeller vet jeg ikke. Cd-spilleren er en Pioneer DEH med 3-RCA utganger, 1 front, 1 rear og 1 sub utgang. Hvordan vil dere legge opp kabler slik at anlegget kan nyttes på best mulig måte? Takk for svar .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 8, 2010 Share Skrevet November 8, 2010 Er høhtalerene ftamme komponentsett? Dvs diskanter i dashen og mellomtone/bass i dørene med delefilter ein eller annen plass. Det var da voldsomt med høgtalere i bilen. Det høyres ikkje akkurat som om lydkvalitet har vært prioritert. Avhengigt av om det er komponentsette framme eller ikkje, so trenger du 6 eller 8 kanaler for å dra alle høgtalerene. Du kan koble fleire høgtalere til same forsterkerkanal, men da kan du ikkje justere volumet separat på dei høgtalerene Med ein 4-kanals forsterker, ville eg ha koblet til komponentsett framme og 6x9 i hattehylla Har du ikkje komponentsett framme, ville eg ha koblet til høgtalerene i dørene framme. (dei er vel større enn dei i dashen) Og so koblet til 6x9 i hattehylla. Monoblokken brukes til sub, so den trengs ikkje å kobles til no. Trekk 3 signalkabler til forsterker, so trenge du ikkje å trekke signalkabel enda ein gang ved oppgradering av anlegget. (sub) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ferieguru Skrevet November 8, 2010 Forfatter Share Skrevet November 8, 2010 Hei og takk for svar! Ja det var mye ymse i bilen, har vært en sub en gang istedet for 6 x 9 høyttalerene forsto jeg.. Sorry, feil fra min del, det er 2 kanals, ikke monoblokk! Det er ikke komponentsett forran eller bak. Kan jeg kjøre 3 høyttalererpar på 4-kanals forsterkeren tror dere, og 6 x 9 på 2-kanaleren? Det er lagt opp en signalkabel som er "dobbel" : to plugger til forsterker og 4 plugger til cd spiller om dere skjønner. Og en vanlig signalkabel. Dumme spørsmål får dumme svar vet jeg, og jeg setter pris på alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 8, 2010 Share Skrevet November 8, 2010 Du kan ha 2 høgtalere på ein forsterkerkanal, men da kan du ikkje justere volumet imellom høgtalerene. F.eks. kan du køyra høgtalerene i bakdørene på same kanaler som framdørene, men du kan ikkje justere volumet imellom fram og bak da Ellers blir det ikkje akkurat fin lyd viss du bruker alle høgtalerene. Signalkabelen er montert feil. Det skal være 2 plugger bak cd-spiller og 4 plugger ved forsterkeren. Gjere du det motsatt, kortslutter du signala bakpå cd-spilleren. Og det er ikkje bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ferieguru Skrevet November 9, 2010 Forfatter Share Skrevet November 9, 2010 Ok, takk! Ja, syns den enden av kabelen passer bedre i forsterkern for å si det sånn.. Så da får jeg rive opp hele bilen og snu den! Kan jeg kjøre da de 4 høyttalerene i front på kanal 1 og 2, og de 4 høyttalerene bak på kanal 3 og 4? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 9, 2010 Share Skrevet November 9, 2010 Ja, du kan køyra framhøgtalerene på kanal 1 og 2 Og bakhøtalerene kan du køyra på kanal 3 og 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ferieguru Skrevet November 9, 2010 Forfatter Share Skrevet November 9, 2010 Okai, takk Trenger jeg da 2 par signalkabler, eller holder det med denne Stinger 2RCA til 4-RCA? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 9, 2010 Share Skrevet November 9, 2010 Med 2 par signalkabler kan du justere fader på spiller mellom framhøgtalerene og bakhøgtalerene. Med den ledningen du har no, kan du ikkje dette. Men du kan selfølgeligt justera volumet imellom fram og bakhøgtalerene på forsterkeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå