gt_bmw Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 Jeg har en X3 3.0D automat 2004 mod ca 110000 km. Når jeg slurer avgårde i køkjøring (ca gangfart), og så øker hastigheten litt fra vanlig gangfart og deretter slipper gassen for å komme tilbake til køkjørings hastigheten så kommer det av og til et rykk (og klunke lyd), av og til med litt vibrasjon før rykket. Det virker som om automatkassen plutselig og brått bestemmer seg for å koble ut. Jeg har fått flush'et kassen, og den girer generelt mykere enn før, men over nevnte symptomer er der fremdeles. Jeg har også fått resatt kjøremønster minnet. Noen som har opplevd liknende?
helgeb Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 trolig defekt styreenhet til vtg-fordelingskasse, prøv å koble den ut for å se om problemet fortsatt er der, den er montert under fremre plate i bagasjerom
gt_bmw Skrevet November 9, 2010 Forfatter Skrevet November 9, 2010 Takk for tipset. Skal sjekke. Symptomene er mest tydelige når kassen er varm. Ingen feilkoder. Er det trygt å koble koble ut styreenheten mht girkassen? Må batteriet kobles fra først?
gt_bmw Skrevet November 15, 2010 Forfatter Skrevet November 15, 2010 Pratet med verksted. De sa at om det var styreenheten så ville det ha vært feilkoder. Foreslo å sjekke om det fantes software oppdateringer til kassen.
gt_bmw Skrevet Desember 5, 2010 Forfatter Skrevet Desember 5, 2010 Problemet løst..... ulyden forsvant etter bytte til vinterhjul
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå