mropsahl Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 Hei. for et par uker siden kjøpte jeg en M50B25 motor med en smidd veiv trolig fra M52B28. så jeg lurte på hva jeg trenger av råder og stempler for at dette skal kunne fungere sammen. Det blir en turbo motor så lav komp. er vel det jeg er på jakt etter. vet det er mange flinke motorbyggere her så håper dere tar dere tid til og gi meg noen nyttige tips og triks! mropsahl.
mropsahl Skrevet November 7, 2010 Forfatter Skrevet November 7, 2010 fins det noen motorer som har orginalt 130mm råder? m20 kanskje?
mropsahl Skrevet November 7, 2010 Forfatter Skrevet November 7, 2010 med de m20b20 rådene, trenger jeg å dreie av noe på steplene fra M50 motoren da eller skal jeg bruke M20 stempler? hvor mye tåler de M20b20 rådene egentlig?
Halbakken Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 Hmm, det er jeg faktisk litt usikker på Tror du kan bruke m20 råder, uten m20 stempler. HVIS disse passer
mropsahl Skrevet November 7, 2010 Forfatter Skrevet November 7, 2010 Da er det bare en ting å gjøre da og det er å prøve har jo en m20b20 og en m20b25 stående som jeg kan plukke deler av.
Halbakken Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 Jupp De tåler nok ganske mye ja! Pass på å ikke bruke råder fra b25 motoren, for disse er 135mm
mropsahl Skrevet November 7, 2010 Forfatter Skrevet November 7, 2010 skal passe på det ja morsomt å teste litt og prøve ut litt sånne ting også
mropsahl Skrevet November 8, 2010 Forfatter Skrevet November 8, 2010 Det er helt riktig Slik man lærer! så på prosjekt tråden din at du skulle ha M50b25 turbo i e30 din? har du begynt med det eller?
Halbakken Skrevet November 8, 2010 Skrevet November 8, 2010 Stemmer det, stemmer det Har kjøpt motoren, driver å handler inn litt deler til turboen, men er litt usikker på hva jeg trenger, så gidder ikke kjøpe sånn "kit" for der er det vel mye man ikke trenger og mye man trenger som ikke er med Oljekjøler, e36 m3 alu radiator med 2stk elvifter og Sparco belter er neste innkjøp
mropsahl Skrevet November 8, 2010 Forfatter Skrevet November 8, 2010 ja det er vel bedre å sette opp en egen liste over hva man trenger i grove trekk også bestille etter det usikker på hva jeg skal kjøpe meg for noe enda, men først skal det forskes litt på det med 2,8 veiva og hva som passer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå