simenvikan Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 Hei! Jeg har en stor sprekk i frontruta til min BMW, tvers over synsfeltet til førerplassen. Skal ha bilen til EU-godkjenning i april, og den blir nok ikke godkjent med denne sprekken. Ønsker derfor å få tak i en frontrute før denne tid. Bilen er en en BMW 320i, årsmodellen er 1987. Mvh Simen Vikan Trondheim mob: 41629895
Tiller Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 Har du delkasko på bilen kan du ta det på forsikkringa. Koster 1500-2000kr i egenandel avhengig av forsikkringsselskapet
håkon_w Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 Det koster omtrent det samme uten forsikring å. ruta er ikke limt og det er svint gjort for en med verktøy og erfaring
winchester Skrevet November 8, 2010 Skrevet November 8, 2010 Det koster omtrent det samme uten forsikring å. ruta er ikke limt og det er svint gjort for en med verktøy og erfaring Det man trenger av verktøy er et flatt skrujern til å lirke listen i pakningen ut, så er resten tatt hånd om. Tar ca. 2 minutter å ta ut frontruten, og ikke mye lengre tid å sette den inn.
bmwkizn Skrevet November 8, 2010 Skrevet November 8, 2010 Det koster omtrent det samme uten forsikring å. ruta er ikke limt og det er svint gjort for en med verktøy og erfaring Trenger nesten ikke verktøy engang, jeg bytta frontrute på E30 kun med et par meter hyssing, og et flatt-skrujern Alt var gjort på 15 min..
simenvikan Skrevet November 9, 2010 Forfatter Skrevet November 9, 2010 okei, men det høres jo bra ut at det ikke er vanskelig å få det gjort. men det gjenstår jo å få tak i en frontrute. fra hvilke biler kan jeg bruke en frontrute? må det være nøyaktig samme årsmodell osv?
winchester Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Alle frontruter bortsett fra cabriolet passer, uansett årsmodell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå