FiGu Skrevet Juli 12, 2011 Forfatter Skrevet Juli 12, 2011 Arg...!! Siden denne tråden ble opprettet i sin tid har ristingen som jeg trodde jeg var kvitt, kommet tilbake... Nå er endelig kasterstag og foringer byttet, men bilen rister like ******* i hastigheter over 110 km/t. Opp til 90-100 er den silkemyk... Kasterstagforingene trengte utvilsomt å bli byttet ut ettersom gummien hadde begynt å sprekke, så jeg vil ikke kalle slitet for bortkastet tid, men hvor fortsetter jeg? Folk har foreslått hardykobling, støttelager (?), mellomopplagring (?) og traversforinger. Er det noen som har peiling eller hatt lignende problemer som kan foreslå hva jeg bør begynne med? Er ikke så lysten på å bytte ut alt under der hvis det ikke er behov for det.... Kvalifiserte råd foretrekkes framfor vill gjetting... FiGu
Kenni Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 Jeg ville sett om det er kast i felger og bremseskiver.
FiGu Skrevet Juli 12, 2011 Forfatter Skrevet Juli 12, 2011 Jeg ville sett om det er kast i felger og bremseskiver. ja... Jeg får prøve med et annet hjulsett i ettermiddag og se om det er felgene sin feil... Er det noen måte å sjekke om skivene er skjeive, eller må de byttes for å eliminere denne muligheten?
Kenni Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 Jeg leverte min inn for å finne det ut. Vet ikke hvordan de gjør det. Kanskje andre her har noen tips?
bmwe38 Skrevet Juli 12, 2011 Skrevet Juli 12, 2011 Min erfaring fra fra E38 er å bytte dekkmerke, orginalt levert med Pirelli 6000 og har kjørt på det siden. Byttet til continental eco ett eller annet og ristingen er borte hos meg. En annen ting kan jo være å få dekket mest mulig i balanse før lodding, mitt dekkverskted gjør dette. Ellers så har jeg også fått bedskjed om at det er kasterstagforingen som er den store synderen. GS har en forbedret utgave ser jeg som blir handlet inn før neste eukontroll siden de virker slappe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå